Shrimp hardening
بازدید 120
0

راهکار ساده‌ای برای جلوگیری از سفت شدن میگو

جلوگیری از سفت شدن میگو، یکی از مشکلات معمول و غیرقابل قبول در طبخ این غذای دریایی لذیذ و مغذی است. با استفاده از ترفندهایی می‌توانید از سفت شدن میگو جلوگیری کنید.

برای جلوگیری از سفت شدن میگو،

می‌توانید اقدامات زیر را انجام دهید. میگو یک موجود آبزی بسیار پرخاصیت است و دارای مقادیر زیادی آهن و امگا 3 است. با استفاده از این میگوها، می‌توانید غذاهای متنوعی مثل قلیه میگو، دو پیازه میگو، میگو کبابی، میگو سرخ شده، میگو سوخاری و غیره تهیه کنید. اما سفت شدن میگو یکی از مشکلاتی است که بسیاری از افراد در حین پخت آن با آن مواجه می‌شوند. اما چرا میگو سفت می‌شود؟ سفت شدن میگوها باعث می‌شود که آنها حالت لاستیکی بگیرند، جویدن آنها سخت شود و طعم و لذت آنها کاهش یابد.

بهتر است میگوها را با حرارت کم تفت ندهید

بسیاری از افراد در هنگام تفت دادن میگو با پیاز و ادویه، شعله را کم می‌کنند. این کار باعث سفت شدن میگو می‌شود زیرا با کم کردن حرارت، میگو آب انداخته و سفت می‌شود. بهتر است حرارت را زیاد کنید تا میگوها آب نیاندازند و چند دقیقه میگو را تفت دهید. همچنین، میگوها را بیش از حد نپزید.
میگوها دارای گوشت نرمی هستند و برای پختن نیاز به مدت زمان طولانی ندارند. زمان طولانی پخت میگو باعث سفت شدن آنها می‌شود، بنابراین زمان پخت میگو را کوتاه کنید و بدانید که میگو با همین زمان کم هم می‌پزد. اگر میگو به حالت دایره‌ای کامل درآید، زیاد پخته است؛ پس اجازه ندهید به این مرحله برسد زیرا اگر میگوها بیش از حد پخته شوند، حالت لاستیکی به خود می‌گیرند و علاوه بر از دست رفتن مواد مغذی آنها، جویدنشان نیز به سختی خواهد بود.

برای جلوگیری از سفت شدن میگوها، قبل از پخت آنها را بجوشانید

میتوانید برای جلوگیری از سفت شدن میگوها، آنها را قبل از سرخ کردن در آب جوش، نمک و 2 قاشق سرکه بجوشانید و سپس به سرخ کردن آنها بپردازید تا پفکی شوند.
همچنین، بعد از تفت دادن میگوها با پیاز، میتوانید ادویه‌ها را به آنها اضافه کنید و کمی دیگر تفت دهید. افزودن ادویه‌ها در همان ابتدای زمان تفت دادن میگو میتواند باعث سفت شدن آن شود.

بهتر است مقدار زیادی آبلیمو به میگو اضافه نکنید

اگر میخواهید میگوها را با طعم مزه‌دارتری طبخ کنید، بهتر است آبلیمو را به میگوها قبل از طبخ اضافه نکنید. به جای آن، ده دقیقه قبل از طبخ، مقدار کمی آبلیمو را به آنها اضافه کنید. این کار باعث می‌شود بوی نامطبوع میگو از بین برود. اما اگر زودتر آبلیمو را اضافه کنید، ممکن است باعث سفت شدن گوشت میگو شود.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

shafiei

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *