شب یلدا
بازدید 75
0

جدیدترین تزیینات شب یلدا

سبک جدید تزئینات شب یلدا با کمترین هزینه

یکی از عادت ها و رسم های قدیمی ایرانی که قدمت بسیار طولانی دارد و به جا آوردن این عادت قدیمی در حفظ سنت ها و آیین های ایرانی می تواند کمک شایانی کند، شب یلدا می باشد، در باورهای قدیمی ایرانی شب یلدا از جایگاه بسیار خاص و ویژه ای برخوردار است و شما در این شب با ایجاد ارتباط بهتر و بیشتر با اطرافیان و صله رحم می توانید بهترین روابط اجتماعی را برای خود به ارمغان بیاورید، شب یلدا به دلیل این که طولانی ترین شب سال نام دارد، به جا آوردن عادت های مختلف در این شب ضروری است، اغلب ایرانیان در این شب طولانی معمولا در کنار یکدیگر جمع می شوند و حتی مشغول به شاهنامه خوانی و فال حافظ شده و لحظات شیرینی را در کنار یکدیگر سپری می کنند، شب یلدا برای زنده نگه داشتن آیین باستانی ایرانی یک زمان مناسب به شمار می آید، در این شب طولانی شما می توانید فصل جدیدی از یک ارتباط سالم را با عزیزان خود برقرار کنید، اما در این بین مهم ترین نکته ای که شما باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید، چیدن سفره شب یلدا می باشد، شما برای دورهمی شب یلدای خود باید یک سفره بچینید، در گذشته برای چیدن سفره شب یلدا روی کرسی را ترجیح می دادند و حتی در زیر کرسی تا صبح یک شب خاطره انگیز را برای خود رقم می زدند، شما با انجام تزئینات شب یلدا به شیوه ای متفاوت و مدرن می توانید خوش سلیقه بودن خود را به دیگران یادآوری کنید، در این سفره زیبا که برای شب یلدا چیده می شود، با هیچ گونه محدودیت خاصی مواجه نیستید و هر چیزی را که یاد و خاطره گذشته را به یاد می آورد، می توانید به این سفره اضافه کنید، در سفره شب یلدا ایجاد هماهنگی حرف اول را می زند، سفره شب یلدا به همراه تزئینات باید به گونه ای باشد، که علاوه بر زیبایی آیین و رسوم نیاکان را نیز به ما یادآوری کنید.

تزئینات شب یلدای عروس:

یکی از سنت های پسندیده ای که در این شب اجرا می شود، یلدایی نوعروس می باشد، این رسم در تمامی بخش های مختلف کشور حاکم است و حتی یلدایی یکی از سنت هایی قدیمی در این شب به شمار می آید، که حتما باید به آن توجه شود، تزیینات یلدایی عروس باید در عین زیبایی لازم باید هارمونی خاصی با یکدیگر داشته باشند، در تزئینات یلدایی عروس معمولا در قالب یک پک تمامی موارد آماده می شود، این پک ها به باکس های مختلف تقسیم می شوند، که در این باکس ها وسیله های گوناگون قرار داده می شوند. این باکس ها به صورت شیشه ای، چوبی و حتی پلاستیکی هستند، انتخاب هر یک از این باکس ها کاملا وابسته به بودجه فرد می باشد، در این باکس ها معمولا هدایای خاصی که برای عروس خریداری شده است.

قرار داده می شود. هدایای عروس برای شب یلدا شامل پوشاک، شیرینی و حتی گاهی اوقات زیورآلات طلا می باشد، که هر فردی بر اساس بودجه خود این باکس ها را پر می کند، در این باکس ها معمولا هندوانه تزیین شده قرار داده می شود، که آیین های مربوط به شب یلدا به درستی اجرا شود، سپس در مابقی باکس ها شیرینی و آجیل قرار داده شده، قرار دادن شیرینی و آجیل در یک باکس و سینی مشابه بیشتر توصیه می شود، معمولا در قالب یک ظرف تزیین شده انار قرار می دهند و سایر میوه های شب یلدا نیز به این سینی اضافه شود، قطعا جلوه بهتری خواهد داشت. در نهایت در دیگر باکس ها با قرار دادن گل و سایر ملزومات تزئینی می توانید حس و حال جدیدی را به وجود بیاورید. برای تزئین سینی ها و باکس ها می توانید از گل طبیعی و یا گل مصنوعی استفاده کنید، این گل ها هارمونی و جلوه ای بهتر را به وجود می آورد.

در نهایت سعی کنید، که رنگ ها و شکل و مدل سینی ها به یکدیگر شبیه باشد، در این شرایط شما می توانید زیبایی را به شکلی متفاوت به وجود بیاورید. سپس در سایر اقلام تزئیناتی می توانید چاشنی هنر و سلیقه خود را نیز تلفیق کنید، تا شبی به یاد ماندنی را برای عزیزانتان رقم بزنید. برای تزئینات بیشتر می توانید از تم های آماده استفاده کنید، چنین تم هایی دارای سبک خاصی برای شب یلدا هستند و با کمترین هزینه قابل خریداری و حتی اجاره هستند، از دیگر ملزومات تزئینی شب یلدا بادکنک می باشد، شما از بادکنک های هلیومی و ساده به رنگ های سبز، قرمز و حتی مشکی می توانید کمک بگیرید، برای تزئین میوه ها می توانید روی آن ها به کمک یک کارد نوک تیز هنرنمایی کنید، تزیین میوه ها به کمک این روش می تواند جلوه کلی آن ها را تغییر دهد. برای تزئین میز مخصوص عروس برای شب یلدا می توانید از سفره های مخصوص و سنتی کمک بگیرید، چنین سفره هایی زیبایی خاصی را می توانند ایجاد کنند.

شب یلدا

برای تزئین سایر ملزومات از روبان های رنگی و مروارید نیز می توانید بهره بگیرید، تزئین تمامی جزئیات نقش موثری را در مدرن شدن سفره شما خواهد داشت، برای قرار دادن جایگاه هدیه های عروس حتما فضای خاصی را در نظر بگیرید، در این فضا حتما از سبک ها و ترفندهای جدید برای تزئین هدایا کمک بگیرید، در نهایت در دیزاین و چیدمان میز خود نهایت وسواس و دقت را به خرج دهید، چون در این شرایط می توانید زیبایی را در تمامی ابعاد تجربه کنید، حتما توجه داشته باشید، که تمامی عناصر را در یک نکته متمرکز نکنید، چون شما به متمرکز کردن تمامی ملزومات در یک مکان زیبایی آن کمتر خواهد شد. حتما برای چیدن این ملزومات به اصل بزرگ به کوچک تکیه کنید و تزئینات سفره خود را مکمل یکدیگر قرار دهید، در این شرایط شما می توانید هر چیزی را زیبا و چشمگیر نشان دهید.

تنها چیزی که شما باید در تزئین شب یلدای عروس باید به آن توجه شود، استفاده از رنگ های شاد و یلدایی می باشد، که شور و انرژی لازم را در این شب طولانی به شما انتقال دهد.

برچسب‌ها:,

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

shafiei

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *