سفره هفت سین
بازدید 104
0

سفره هفت سین مسی

ایده های جذاب برای تزیین سفره هفت سین با ظروف مسی

تزیین سفره هفت سین با ظروف مسی یک ایده زیبا و سنتی است که گرمای خاصی به محیط اطراف می‌دهد. استفاده از ظروف مسی برای هفت سین نه تنها زیبایی و جلوه ویژه‌ای به این سنت می‌بخشد بلکه این ظروف از نمادهای ارزشمند فرهنگ و سنت‌های ایرانی هم به شمار می‌رود. ظروف مسی تاریخچه‌ی طولانی و قدیمی دارند و از گذشته در آشپزخانه‌های ایرانی به عنوان ابزاری برای پخت و پز از آن استفاده می‌شود. امروزه نیز این ظروف محبوبیت بسیار دارند و در آشپزخانه‌های ایرانی جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده‌اند. در ادامه با ما همراه باشید تا با ایده‌های جذاب برای تزیین سفره هفت سین با ظروف مسی آشنا شوید.

ایده های جذاب برای تزیین سفره هفت سین با ظروف مسی:

سفره هفت سین نمادی است از فرهنگ و سنت غنی ایرانی که هرساله در آغاز نوروز اعضای خانواده را به هم نزدیک می‌کند. چیدن این سفره مرتبه و احترام به آداب و رسوم این مراسم است و استفاده از ظروف مسی در چیدمان سفره هفت سین بر اصالت و زیبایی این سنت میفزاید. ظروف مسی امروزه از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین ظروف سنتی محسوب می‌شوند که به جز قابلمه و ماهیتابه مسی برای ظروف پذیرایی و دکوری نیز استفاده می‌شوند. این تنوع در ظروف مسی به آنها جاذبه بیشتری می‌بخشد. در ادامه نمونه‌هایی از ایده‌ی تزیین سفره هفت سین با ظروف مسی ذکر شده است:

تزئین سفره هفت سین با آینه و شمعدان مسی:

با استفاده از آینه‌‌ و شمعدان‌های مسی چیدمان سفره هفت سین تازگی و جذابیت خاصی پیدا می‌کند. می‌توانید از آینه گرد که از مس خالص ساخته شده استفاده کنید. اگر این آینه با تکنولوژی نانو پوشش داده شده باشد از تغییر رنگ مس در طول زمان جلوگیری می‌کند. اگر به دنبال یک چیدمان متفاوت برای سفره هفت سین خود هستید می‌توانید از آینه‌ و شمعدان‌های مسی استفاده کنید. با این وسایل سفره‌ی شما خواهد درخشید و نوروزی خاصی را به خانه‌تان خواهد آورد.

هفت سین با ظروف مسی شامل آینه و شمعدان و کاسه مسی سه پایه‌ای:

در این طرح از آینه و شمعدان مسی بهره می‌برید با این تفاوت که به جای استفاده از کاسه مسی خورشیدی شکل، از کاسه مسی سه‌پایه‌ای استفاده می‌کنید. همچنین می‌توانید یک تابلو یا مقلب القلوب زیبا را تهیه کنید که دارای تاثیر مثبتی در شروع سال جدید برای شما و خانواده‌تان داشته باشد. این دعا که در فرهنگ ایرانی به عنوان موثرترین دعا برای شروع سال جدید شناخته می‌شود را می‌توانید به شکل یک تابلو زیبا و ارزشمند در کنار سفره هفت‌سین قرار دهید. در نهایت با استفاده از آینه و شمعدان‌های مسی در چیدمان سفره هفت سین، می‌توانید یک نوروز متفاوت و خاص را تجربه کنید. این ترکیبات به سفره شما جلوه‌ای جدید و زیبا می‌بخشند.

هفت سین مسی جدید با گوی های مسی:

در تزیین سفره هفت سین مسی می‌توانید به جای کاسه مسی از گوی‌های مسی استفاده کنید. این گوی‌ها به تازگی به سفره هفت سین اضافه شده‌اند و با طرح‌هایشان توجه بسیاری از علاقمندان را به خود جلب کرده‌اند.

استفاده از تابلو یا مقلب القلوب مسی:

در این ایده می‌توانید از یک تابلو مسی حاوی دعا یا مقلب القلوب مسی بهره ببرید. با استفاده از این تابلو زندگی خود را در سال جدید با یک دعای آرامش‌بخش آغاز کنید. این دعا یکی از دعاهایی است که در آغاز سال نو توسط بسیاری از افراد زمزمه می‌شود و با تکرار آن حس آرامش را به خانواده‌تان هدیه دهید.

استفاده از تک آینه مسی به همراه سایر وسایل هفت سین:

می‌توانید در چینش سفره هفت سین تنها از یک آینه مسی استفاده کنید و جنس وسایلی که قرار است وسایل هفت سین در آن قرار بگیرد می‌تواند از مس نباشد. قاب این آینه توسط هنرمندان مسگر با دقت ساخته می‌شود و برای جلوگیری از تغییر رنگ روی آن با پوشش نانو پوشیده می‌شود. اینکه بتوانید بعد از مراسم عید نوروز این آینه را به عنوان یک آینه سنتی در دکور خانه‌تان به کار ببرید از مزایای بی‌شمار آن است.

تک آینه مسی

استفاده از گلدان مسی در سفره هفت سین:

از گلدان مسی در چینش سفره هفت سین استفاده کنید. در این طرح با استفاده از زیباترین و ساده‌ترین ظروف می‌توانید سفره هفت سینی شیک و متفاوتی برای خانواده‌تان در سال نو داشته باشید. با قرار دادن گل‌های رنگی درگلدان مسی ساده و شیک می‌توانید سفره‌ای بی‌نظیر داشته باشید. در این گلدان‌ می‌توانید از گل‌های مصنوعی با رنگ مسی و یا حتی از گل‌های رز مسی استفاده کنید. اگر علاقه‌مند به گل‌های طبیعی هستید می‌توانید در این گلدان‌ مسی از گل‌های طبیعی استفاده کنید و از زیبایی آن بهره‌مند شوید.

استفاده از قندان مسی طرح سیب به عنوان نماد سیب هفت سین:

یک ایده جذاب برای تزیین سفره هفت سین در سال نو استفاده از قندان‌ مسی با طرح سیب است. با این کار می‌توانید یک سفره هفت سین منحصر به فرد برای خود و خانواده خود در سال جدید داشته باشید.

استفاده از چراغ گردسوز مسی:

استفاده از چراغ گردسوز مسی به عنوان یکی از وسایل هفت سین مسی یک ایده بسیار جذاب و محبوب است. بسیاری از ایرانیان به دلیل قدمت و تاریخچه‌ی این چراغ گردسوزها علاقه زیادی به استفاده از آنها دارند. شما نیز با تهیه یک گردسوز مسی زیبا که در انواع طرح‌ها و رنگ‌های متنوع در دسترس است می‌توانید یک ترکیب شگفت‌انگیز از ظروف مسی را برای سفره هفت سین خود داشته باشید.

استفاده از تنگ شیشه‌ای با پایه مسی:

با استفاده از تنگ شیشه‌ای با پایه مسی در سفره هفت سین می‌توانید تجربه‌‌ی جدیدی در عید نوروز داشته باشید. این تنگ ماهی با پایه مسی قلمه‌کاری شده خود می‌تواند زیبایی سفره‌تان را دوچندان کند.

سرویس هفت سین مسی با جاشمعی مسی:

در کنار سرویس هفت سین مسی می‌توانید از جاشمعی مسی استفاده کنید. جاشمعی مسی به عنوان تزیین جانبی به زیبایی سفره شما میفزاید.

شکلات خوری و میوه خوری مسی:

استفاده از شکلات خوری و میوه خوری مسی ایده دیگر برای تزیین سفره هفت سین است. با استفاده از شکلات‌خوری‌ مسی با طرح‌های زیبا می‌توانید آن‌ را با شکلات‌های مختلف پر کنید و در سفره قرار دهید که در کنار میوه خوری مسی زیبایی سفره دوچندان می‌شود.

در نهایت باید اشاره کرد که کاملا به سلیقه شما بستگی دارد که از چه وسایل مسی برای تزیین سفره هفت سین استفاده می‌کنید. همه‌ی ایده‌هایی که در این مطلب ذکر شد زیبایی خاص خودشان را دارند و با توجه به هزینه‌ای که می‌خواهید صرف کنید می‌توانید از وسایل مسی قلمه‌زنی شده بیشتری استفاده کنید.

برچسب‌ها:,

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

shafiei

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *