Doping of Paralympic judokas
بازدید 115
0

دوپینگ؛ معضلی برای جودوکاران پارالمپیکی است

قهرمان پارالمپیک توکیو در رشته جودو، اظهاراتی داشت: به دلیل اینکه دوپینگ یکی از مشکلات اساسی جودوکاران پارالمپیکی است، قبل از استفاده از هر گونه مکمل، سعی می‌کنم تأییدیه از فدراسیون و کمیته ملی پارالمپیک را دریافت کنم.

وحید نوری در گفت و گو با ایسنا، اعلام کرد که در مسابقات گرند پری آلمان حضور خواهد داشت و گفت: این مسابقات برای کسب سهمیه پارالمپیک پاریس است. اما از آنجا که سهمیه را کسب کرده‌ام، این تورنمنت برایم فرصتی برای ارتقای امتیاز و رتبه‌بندی است. در حال حاضر، در رتبه‌بندی جهانی سوم هستم و در آلمان قصد دارم با کسب مدال طلا، رتبه‌بندی خود را به جایگاه اولی ارتقاء دهم، تا در پارالمپیک پاریس با قرعه‌کشی موفقیت آمیزی داشته باشم.

وی اظهار داشت: در پارالمپیک توکیو و بازی‌های پارآسیایی هانگژو چین، در دستهٔ مثبت ۹۰ کیلوگرم، مدال طلا را کسب کردم. سعی می‌کنم در پاریس نیز از عنوان قهرمانی خود دفاع کنم و بهترین عملکرد را ارائه دهم.

نوری دربارهٔ رقبای خود اظهار کرد: نسبت به رقبایم شناخت کاملی دارم، حتی در آلمان نیز ۱۲ جودوکاری که در رتبهٔ یک تا دوازدهم جهان هستند، حضور خواهند داشت. این فرصت خوبی است تا قبل از پارالمپیک، با رقابت با آنها، نقاط ضعف و قوت خود را بیابم. تنها حریفی که با او رقابت نداشته‌ام یک جودوکار از گرجستان است.

وی همچنین به مسئلهٔ دوپینگ در بین جودوکاران پارالمپیکی اشاره کرد و گفت: متأسفانه، به خاطر دوپینگ، جودوکاران برتری را از دست دادیم و بیشتر آن‌ها به طور ناخواسته و به دلیل عدم آگاهی قربانی دوپینگ شدند. به عنوان مثال، امید جعفری، اگر تست دوپینگش مثبت اعلام شد، علت آن این بود که او اطلاع نداشت که بتامتازون یک ماده ممنوعه است و به دلیل حساسیتش از این دارو استفاده کرده بود. واقع بینی او منجر به تعلیق حضور او در مسابقات به مدت ۶ ماه شد. در حال حاضر، با همکاری فدراسیون و کمیته ملی پارالمپیک، دوره‌های آموزشی دربارهٔ دوپینگ توسط متخصصان برگزار می‌شود تا ورزشکاران به نحو احسن آگاهی کاملی دربارهٔ مواد و مکمل‌هایی که استفاده می‌کنند، پیدا کنند تا به طور ناخواسته دچار دوپینگ نشوند.

نوری در پایان با بیان اینکه از نظر مهارت‌های روانی نیز تحت آموزش‌های لازم قرار داریم، افزود: به جز یادگیری مهارت‌های تکنیکی، با همکاری فدراسیون و کمیته ملی پارالمپیک و با راهنمایی متخصصان روانشناس، آموزش‌های خوبی برای ارتقای مهارت‌های روانی داریم. امیدوارم با کسب مدال طلا در پاریس، تلاش و زحمات مسئولان را جبران کنم.

برچسب‌ها:

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

shafiei

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *