Whiteboard stain and cleaning
بازدید 61
0

راهنمایی کامل رفع لکه و تمیز کردن تخته وایت برد

پاک کردن لکه‌های تخته وایت برد ممکن است به نظر برخی از افراد کاری سخت و غیرقابل انجام بنظر برسد، اما با استفاده از چند ترفند کوچک می‌توان به راحتی این لکه‌ها را از بین برد.

روش تمیز کردن تخته وایت برد:

تخته‌های وایت بورد با اهمیت زیادی در حوزه‌های مختلف زندگی استفاده می‌شوند، اما استفاده مکرر از آنها می‌تواند خطوط و لکه‌هایی روی آنها بوجود آورد که پاک کردن آنها به آسانی انجام نمی‌شود.

به طور معمول، پاک کردن این خطوط و لکه‌های باقیمانده بر روی تخته‌های وایت بورد آنقدر دشوار نیست و تنها نیاز است که از یک محصول پاک کننده ساده مانند صابون یا الکل استفاده کنید.

کشیدن خطوط جدید روی خطوط قدیمی:

استفاده از ماژیک‌های غیر وایت بورد بر روی تخته‌های وایت بورد باعث ایجاد علائمی می‌شود که پاک کردن آنها به طرز دشواری خواهد بود. با کشیدن خطوط جدید روی خطوط حاصل از استفاده از ماژیک‌های غیر وایت بورد، می‌توانید به راحتی آنها را پاک کنید.

اجازه دهید خطوط جدید خشک شوند:

با صبر کردن تا خطوط جدید که روی خطوط قدیمی کشیده شده‌اند خشک شوند، می‌توانید با استفاده از یک پارچه یا پاک کن مخصوص تخته وایت بورد، لکه‌های قبلی را پاک کنید. این امر به دلیل این است که جوهر تازه در ترکیب با جوهر قدیمی به پاک شدن آنها کمک می‌کند.

در صورت لزوم، این فرآیند را تکرار کنید:

برای پاک کردن بهتر علائم قدیمی، این روند را مجددا تکرار کنید. خطوط قدیمی را با خطوط جدید بپوشانید و پس از چند ثانیه از خشک شدن آنها، با استفاده از اسفنج تخته، تخته را پاک کنید.

تمیز کردن تخته:

پس از پاک کردن لکه‌های قدیمی با استفاده از یک دستمالی که به مواد تمیز کننده آغشته شده است، تخته را تمیز کنید و اجازه دهید تا خشک شود.

بعضی از محبوب‌ترین مواد تمیز کننده عبارتند از: الکل، استون یا پاک کننده لاک ناخن، آب مخلوط شده با صابون، شیشه پاک کن، خمیر دندان، قهوه، سرکه، اسپری موی سر، پراکسید هیدروژن، دستمال مرطوب نوزاد و یا روغن‌های خوراکی.

تمیز کردن تخته وایت بورد به صورت منظم:

با استفاده از یک دستمال مرطوب، حداکثر هر دو روز یک بار علامت‌های ایجاد شده بر روی تخته وایت بورد را تمیز کنید و از ماندگاری آنها بیش از دو روز بر روی تخته جلوگیری کنید.

تمیز کردن تخته با استفاده از محلول تمیز کننده:

یک پارچه یا اسفنج تمیز را با محلول تمیز کننده مورد علاقه خود مرطوب کنید و اگر قصد استفاده از مواد پاک کننده شیمیایی دارید، از وجود تهویه مناسب اطمینان حاصل کنید. پارچه مرطوب را بر روی تخته بمالید و آن را به خوبی پاک کنید.

پاک کردن و خشک کردن تخته:

پس از پاک کردن لکه‌های مورد نظر، پارچه یا اسفنج مورد نظرتان را با آب بشویید و تخته را با استفاده از آن تمیز کنید و سپس اجازه دهید تا تخته به خوبی خشک شود.

لوازم مورد نیاز برای تمیز کردن تخته:

  • اسفنج تمیز (تخته پاک کن)
  • آب
  • ژل ضدعفونی کننده دست
  • دستمال کاغذی و دستمال مرطوب با الکل
  • اسپری تمیزکننده
  • الکل

مراحل انجام کار برای تمیز کردن تخته وایت برد:

  • ابتدا با استفاده از تخته پاک کن، تمام سطح وایت برد را تمیز کنید.
  • ژل ضدعفونی کننده را روی دستمال کاغذی ریخته و سپس تخته وایت برد را با آن تمیز کنید. استفاده از دستمال کاغذی لوله‌ای توصیه می‌شود.
  • به دلیل وجود الکل در دستمال، لکه‌ها ضعیف می‌شوند و از بین می‌روند.
  • بعد از تمیز کردن تخته وایت برد، از دستمال الکلی خشک، دستمال کاغذی را روی تخته بمالید.
  • در صورت وجود لکه‌های مقاوم که به راحتی پاک نمی‌شوند، اسپری تمیزکننده دارای الکل (استاندارد) را استفاده کنید و سپس با دستمال کاغذی تمیز کنید.

یک روش دیگر که برای رفع این نوع لکه‌ها توصیه می‌شود، استفاده از ترکیب مساوی آب و الکل است. در این روش، دستمال کاغذی را داخل این محلول فرو برده و سپس با آن تخته وایت برد را تمیز کنید. روش صحیح این است که دستمال کاملاً آغشته به الکل باشد و محکم روی خطوط و لکه‌های مقاوم روی تخته وایت برد بکشید.

در انتها، اجازه دهید تخته وایت برد شما پیش از استفاده مجدد حداقل دو ساعت در هوای آزاد قرار گیرد و خشک شود.

برچسب‌ها:

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

shafiei

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *