Diet for weight loss
بازدید 55
0

روش‌های عجیب و غریب مردمان جهان برای کاهش وزن

در هر کشوری راهکارهای مختلفی برای کاهش وزن وجود دارد و در هر جایی روش‌های خاصی برای این منظور به کار گرفته می‌شود. یکی از این روش‌ها، زدن عینک آبی در ژاپن است. در مسیر کاهش وزن، با برخی از رژیم‌ها روبرو شدن بسیار شگفت‌انگیز است. این رژیم‌ها که قبلاً درباره آن‌ها صحبت کرده‌ایم، به تنوعی بسیار بالا برخورد می‌کنند، به طوری که نمی‌توان آن‌ها را در یک مطلب جا داد. لذا مجبور هستیم روش‌های دیگر را به صورت جداگانه عنوان کنیم.

“رازهای لاغری در سراسر جهان: روش‌های عجیب و غریب و روش احمقانه‌ترین برای کاهش وزن”

“ژاپن – استفاده از عینک با لنز آبی برای کاهش پرخوری”
در ژاپن، برای جلوگیری از پرخوری، عینک افتابی ویژه‌ای با لنز آبی استفاده می‌شود. آن‌ها اعتقاد دارند که سایه آبی توسط این عینک باعث می‌شود کمتر غذا بخورند.

“فرانسه – خوردن غذا با چنگال”
در فرانسه، یکی از رژیم‌های محبوب، سرو غذا با استفاده از چنگال است. این روش باعث می‌شود خوراکی‌هایی مانند ساندویچ، آجیل، پیتزا و برگر محدود شوند.

“روم باستان – مصرف کلم برای کاهش وزن”
در دوران باستانی روم، مردم از سوپ کلم برای کاهش وزن استفاده می‌کردند. یک دولتمرد بزرگ به نام کاتو بزرگ یک رژیم غذایی بر مبنای کلم داشت و مقدار زیادی کلم می‌خورد. او معتقد بود که رنگ سبز کلم علاوه بر کاهش وزن، موجب درمان مشکلات مختلفی می‌شود، از جمله درمان زخم‌ها و ترک‌های خماری.

“چین – مصرف نور خورشید برای کاهش وزن”
در چین، طرفدارانی از یک رژیم غذایی هستند که بر اساس آن، یک وعده غذایی را نادیده می‌گیرند و به جای آن، به مدت 44 دقیقه در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار می‌گیرند. به نظر می‌رسد که این اقدام منجر به کاهش اشتها و بهبود خواب می‌شود. یکی از بزرگترین طرفداران این روش، فردی به نام هیرا راتان است که ادعا می‌کند از سال 1995 چیزی به جز نور خورشید نخورده است!

“استرالیا – علاقه به گوشت کانگورو”
طرفداران این رژیم غذایی را “کانگوروترین” می‌نامند و تنها گوشتی که مصرف می‌کنند، گوشت کانگورو است. آن‌ها اعتقاد دارند که گوشت این جانور کیسه‌دار، در مقابل گوشت گوساله و مرغ، سازگاری بیشتری با محیط زیست دارد. علاوه بر این، گوشت دنده کانگورو دارای کمترین کالری و بالاترین میزان پروتئین است که به کاهش وزن نیز کمک می‌کند.

“اسپانیا – مصرف نان به جای هر وعده غذایی”
اکنون این رژیم غذایی مورد انتقاد قرار می‌گیرد، زیرا نان حاوی مقدار زیادی کربوهیدرات است و ممکن است منجر به چاقی شود. اما مردم اسپانیا در برابر این موضوع مخالفت می‌کنند و معتقدند که جایگزین کردن یک وعده غذایی در روز با ساندویچ می‌تواند به کاهش وزن 6 کیلوگرم در ماه منجر شود. نان ساندویچ باید از انواع نان‌هایی مانند نان گندم، نان چند غله، نان جو سیاه سبوس‌دار یا نان چاو تهیه شود.

“ژاپن – الهام از داستان سیندرلا”
بعضی از رژیم‌های غذایی جهان واقعاً عجیب هستند و برخی از آنها حتی خطرناک محسوب می‌شوند! ژاپنی‌ها معتقدند که باید از تناسب اندام و رژیم سیندرلا الهام بگیرند. برای رسیدن به این هدف، متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند قد خود را به متر اندازه‌گیری کرده و عدد بدست آمده را به توان چهار (مربع کنید) و در نهایت آن را در ۱۸ ضرب کنید تا وزن مطلوب خود را کشف کنید.

“انگلستان – مصرف قرص آرسنیک”
در دههٔ ۱۸۰۰، قرص‌های حاوی آرسنیک به عنوان درمانی جادویی برای کاهش وزن معروف بودند، اما به طرفی باعث افزایش سرعت متابولیسم بدن نیز می‌شدند. لازم به ذکر است که آرسنیک همچنین به عنوان سم موش نیز استفاده می‌شد!

“هند – تعادل یین و یانگ در تغذیه”
یکی از رژیم‌های غذایی متبعان بوداییان و ذنیان رژیم یین یانگ است. پیروان این رژیم غذایی قوانین سختی را رعایت می‌کنند و باور دارند که باید تعادلی بین یین (سرد و تاریک) و یانگ (گرم و فعال) در غذاهای خود برقرار کنند. در این رژیم، همه مواد غذایی باید شامل پنج رنگ و پنج طعم مختلف باشند.

برچسب‌ها:,

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

shafiei

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *