Abdominal obesity
بازدید 55
0

علت هایی که باعث چاقی شکم میشود

چاقی شکم عوامل گوناگونی دارد و برای سلامتی بدن بسیار خطرناک است. برای جلوگیری از چاقی شکم، باید عادات رایجی که باور نمی‌کنید شکم را چاق می‌کند را رها کنید.

در ادامه، 5 عادت رایج که شاید باور نکنید می‌تواند باعث چاقی شکم شود را بررسی خواهیم کرد. ایجاد چربی در شکم یا چاقی در این ناحیه بدون شک چیزی خوشایند نیست. این چربی‌ها معمولاً در نزدیکی اعضای حیاتی و مهم مانند کبد و معده قرار می‌گیرند و برای سلامتی بسیار خطرناک هستند. به همین دلیل، باید به میزان کالری‌هایی که مصرف می‌کنید دقت کنید. علاوه بر آن، برخی عادات و رفتارها می‌توانند باعث افزایش چربی در شکم شوند. در ادامه، تعدادی از این عادات را برای شما معرفی خواهیم کرد. تمامی عوامل چاق‌کننده شکم را در مطالب قبلی به طور جامع بررسی کردیم و اکنون می‌خواهیم به چند عامل غیرمنتظره اشاره کنیم.

تحقیقات نشان می‌دهد که افرادی که در شب فقط 5 ساعت یا کمتر خواب می‌کنند

دو برابر نسبت به کسانی که خواب کافی دارند، چربی بیشتری در منطقه شکم دارند. خواب کافی به معنای 7 تا 9 ساعت خواب در شب است. متخصصان باور دارند که عادات نادرست خواب یا کمبود خواب، دو هورمون مهمی که تنظیم کننده اشتها هستند را تحت تأثیر قرار می‌دهد و باعث می‌شود فرد بیشتر به خوردن تمایل پیدا کند که به نوبه خود باعث افزایش چربی در منطقه شکم می‌شود.

شاید به طولانی بودن مدت زمانی که شما نوشیدنی‌های رژیمی را مصرف می‌کنید باور نکنید

اما واقعیت این است که این نوشیدنی‌ها به هیچ وجه رژیمی نیستند. تحقیقات نشان می‌دهد که تقریباً 70 درصد چربی شکم به خاطر مصرف این نوشیدنی‌های با کالری بالا و شیرین کننده‌های مصنوعی است که شامل آن‌ها هستند، ایجاد می‌شود. این مواد باعث می‌شوند که بدن شما چربی در منطقه شکم انباشت کند.

همچنین، استرس نیز می‌تواند به افزایش چربی شکم منجر شود.

زیرا استرس باعث افزایش تولید هورمون کورتیزول می‌شود. این هورمون کورتیزول باعث ایجاد چربی در اطراف منطقه شکم می‌شود و در کل بدن شما را چاق می‌کند.

وقتی چربی شکم افزایش می‌یابد، باید به مصرف غذاهای کنسروی دقت کنید

زیرا قوطی‌های آلومینیومی کنسرو حاوی ماده بیسفنول-آ هستند که خودش عاملی برای افزایش اندازه شکم و ایجاد چربی در این منطقه می‌باشد.

همچنین، عدم مصرف پروتئین به اندازه کافی می‌تواند منجر به افزایش چربی شکم شود. تحقیقات زیادی نشان داده است که مصرف پروتئین با کیفیت بالا در رژیم غذایی می‌تواند به کاهش چربی شکم کمک کند. بنابراین، استفاده از مکمل‌های حاوی پروتئین می‌تواند جلوی افزایش چربی شکم را بگیرد. در غیر این صورت، اگر میزان پروتئین در رژیم غذایی به اندازه کافی نباشد، باید انتظار داشته باشید که چربی شکم افزایش یابد.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

shafiei

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *