خواننده
بازدید 62
0

محبوب ترین خواننده های موسیقی سنتی در ایران

موسیقی سنتی یکی از سبک‌های موسیقی پرطرفدار در ایران است که تعداد زیادی طرفدار دارد. این سبک موسیقی اصیل ایرانی از گذشته تاکنون به ارث رسیده و هنوز هم به عنوان یکی از بهترین سبک‌های موسیقی شناخته می‌شود. در کشورمان نیز خواننده‌های زیادی وجود دارند که در دنیای موسیقی سنتی فعالیت می‌کنند و دارای طرفداران زیادی هستند.

محمدرضا شجریان و پسرش همایون از معروف‌ترین خواننده‌های موسیقی سنتی در ایران هستند

آن‌ها سال‌هاست که در عرصه موسیقی فعالیت دارند و هنوز هم جزو پرطرفدارترین ها در این سبک موسیقی به شمار می‌روند.

محمدرضا شجریان حدود از سال 1346 به فعالیت در حوزه موسیقی مشغول شد و پسرش همایون نیز راه پدر را در دنیای موسیقی ادامه داد و از سال 1360 در عرصه موسیقی سنتی فعالیت می‌کند و جزو محبوب‌ترین ها در این زمینه است.

علیرضا افتخاری

نیز یکی دیگر از خواننده‌های موسیقی سنتی است که دارای طرفداران زیادی است و از سال 1357 تاکنون در این زمینه فعالیت می‌کند.

اگرچه او عموماً به عنوان یک خواننده موسیقی سنتی شناخته می‌شود، اما از او به عنوان “مرد هزار چهره موسیقی” نیز یاد می‌شود، زیرا آثاری در زمینه موسیقی تلفیقی و پاپ نیز در رزومه هنری‌اش مشاهده می‌شود.

سالار عقیلی

نیز یکی دیگر از محبوب‌ترین و شناخته‌شده‌ترین خواننده‌های موسیقی سنتی است که از سال 1375 در عرصه موسیقی فعالیت می‌کند.

این خواننده کشورمان که همسری هنرمند به نام حریر شریعت‌زاده نیز دارد، یکی از چهره‌های جوان‌تر موسیقی سنتی است و صدایش بسیار آرامش‌بخش است، آهنگ‌هایش نیز دارای طرفداران زیادی هستند.

محمد معتمدی

نیز یکی دیگر از خواننده‌های موسیقی سنتی است که در زمینه موسیقی پاپ و تلفیقی نیز فعالیت می‌کند.

این خواننده جوان از سال 1385 وارد دنیای موسیقی شد و به دلیل علاقه زیادی به مکتب آواز اصفهان، تمرینات خود را با استادان این حوزه آغاز کرد و در عرصه موسیقی موفقیت‌های بسیاری را به دست آورد و جوایز متعددی را به خود اختصاص داد.

علی زند وکیلی

نیز یکی دیگر از خواننده‌هایی است که آثارش در زمینه موسیقی سنتی، توجه بسیاری از مردم را به خود جلب کرده است و دارای طرفداران زیادی در سبک موسیقی سنتی است.

این خواننده کشورمان، علاوه بر آثاری که در سبک موسیقی پاپ و تلفیقی ارائه می‌دهد، ترانه‌هایی در سبک موسیقی سنتی نیز دارد که خودشان را طرفداران ویژه‌ای دارند و صدای او با این سبک موسیقی بسیار آشنا است.

علیرضا قربانی

نیز به عنوان یکی از معروف‌ترین خواننده‌های موسیقی سنتی شناخته می‌شود که از دههٔ هفتاد میلادی به صورت حرفه‌ای در عرصهٔ موسیقی فعالیت می‌کند و در سال 1379 اولین آلبوم رسمی خود با نام “اشتیاق” را منتشر کرد.

این خواننده سنتی کشورمان تاکنون بیش از 20 آلبوم موسیقی را منتشر کرده و در فیلم‌ها و سریال‌های زیادی شرکت کرده است.

شهرام ناظری

نیز یکی دیگر از خواننده‌های اصیل موسیقی ایرانی است که به عنوان شوالیهٔ آواز ایران شناخته می‌شود و از اوایل دههٔ 50 میلادی وارد عرصهٔ موسیقی شد.

اولین آلبوم شهرام ناظری با همکاری محمدرضا شجریان منتشر شد و در ترانه‌هایش از اشعار مولوی به طور فراوان استفاده کرده است. این خواننده کشورمان تاکنون اجراهای متعددی داشته و افتخارات زیادی را برای موسیقی ایرانی به ارمغان آورده است. همچنین پسرش، حافظ ناظری، نیز یکی از شخصیت‌های مشهور در عرصهٔ موسیقی است.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

shafiei

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *