فرخ
بازدید 62
0

بیوگرافی کامل فرزاد فرخ

شما حتماً نام “فرزاد فرخ” را در بین آهنگ‌هایی که گوش می‌دهید، شنیده‌اید. فرزاد فرخی که به او با نام “فرزاد فرخ” معروف است، یکی از خوانندگان معروف پاپ کشورمان است. او همچنین در زمینه‌های دیگری مانند ترانه‌سرایی و تنظیم آهنگ فعالیت می‌کند.

فرزاد فرخی، ملقب به فرزاد فرخ

در تاریخ دوم بهمن ماه سال 1368 در شیراز به دنیا آمد. پدرش اهل شیراز و مادرش اهل آبادان است. او دارای یک خواهر و دو برادر است که همه آن‌ها از او بزرگتر هستند. علیرغم اینکه در شیراز به دنیا آمده است، اما محل زندگی اصلی او تهران است و برای چند سالی نیز در آبادان زندگی کرده است.

یک جزء جالب درباره فرزاد فرخ این است که قبل از شروع فعالیت در عرصه موسیقی، وی به عنوان یک بازیکن فوتبال هم فعالیت می‌کرد. او حتی دعوت به تیم منتخب آبادان شده بود. این نشان می‌دهد که فرزاد فرخ در طول زندگی خود در حوزه‌های مختلفی فعالیت کرده است و استعدادهای متعددی دارد.

فرزاد فرخ در سال 1374، در سن شش سالگی، به دلیل سکته مغزی پدرش که باعث از کار افتادن وی شده بود، به همراه دو برادرش در کار مشغول شد. حتی به عنوان یک کودک کار، در درهای مدرسه‌ها برای فروش بستنی فعالیت می‌کرد. پس از سال‌ها رنج و رحمت پدر، وقتی فرزاد فرخ نوزده سال داشت، او درگذشت. او هنوز ازدواج نکرده است و مجرد است.

شروع فعالیت هنری فرزاد فرخ، با شرکت در کلاس‌های گیتار در سال 1380، نقطه عطفی در زندگی موسیقی او بود. با پس‌انداز 40 هزار تومان خود، توانست یک گیتار قسطی بخرد و با آن شروع به کار کند. با تحصیل در زمینه موسیقی، در سال 1384، توانست به حرفه‌ای شدن در این حوزه برسد و در سال 1388، به صورت کاملاً حرفه‌ای به آهنگسازی مشغول شود. اولین اثر موسیقی فرزاد فرخ با نام “تو سرتری” در سال 1393 منتشر شد. او با ورود به شرکت فرهنگی هنری آوازی نو، که تحت مدیریت آقای حسن اردستانی بود، و با امضای قرارداد انحصاری، شروع به فعالیت کرد و هنوز هم در آن شرکت حضور دارد.

فرزاد فرخ، مانند محسن یگانه، با استفاده از گیتار خود توانست اثرهای هنری بسیار زیبا را خلق کند. آهنگسازی با استفاده از گیتار به مرور زمان توجه همه را به خود جلب کرده است و برای آهنگسازان حرفه‌ای همچون یگانه و فرخ، این به خودی خود نقطه عطفی بود تا از طریق آن شهرت بیشتری بدست آورند.

علاقه فرزاد فرخ به ترانه‌سرایی، ساخت ملودی و آهنگسازی بسیار بزرگ بود. او به شدت به دنبال این علاقه خود بود و در این راستا با همکاری دوست میکس مسترش به نام امیرعلی هدایت‌زاده، در استودیوی شخصی خانه‌اش در تهران، دو قطعه موسیقی به نام “هوای تو” و “لبخندت” را ساخت و در یکی از کانال‌های تلگرامی منتشر کرد. این اقدام باعث شهرت و محبوبیت وی شد.

در میان آهنگ‌های زیبایی که فرزاد فرخ خودش نیز دوست دارد، می‌توان به “هوای تو”، “عشقم”، “لبخند” و … اشاره کرد. این آهنگ‌ها نشان از استعداد و ذوق هنری وی دارند.

اطرافیان فرزاد فرخ، با مشاهده استعدادهای او در زمینه خوانندگی، همواره او را در تلاش برای خوانندگی و فعالیت در عرصه موسیقی تشویق می‌کردند. این تشویق‌ها باعث شد که او در دوره‌های صدای سولفژ شرکت کند و پس از موفقیت در این دوره، خوانندگی را به عنوان شغلی جدی در پیش بگیرد و به جایگاهی که امروزه در آن قرار دارد، برسد.

فرزاد فرخ با اجرای آهنگ‌های جدید و با موضوعات متنوع، تنوعی خوب در دنیای موسیقی ایجاد کرده است. این امر باعث افزایش تعداد طرفدارانش به شدت افزایش یافته است و وفاداری آن‌ها بیش از پیش شده است.

علاوه بر این، فرزاد فرخ در دوره‌های تخصصی خارج از کشور نیز شرکت کرده است. او به علت علاقه‌مندی به تحقیق و بررسی درباره آهنگسازی و تنظیم آهنگ، برای یادگیری بیشتر به دوره‌هایی در خارج از کشور رفته است. این تجربه‌ها به وی کمک کرده است تا دانش و مهارت خود را در این حوزه گسترش دهد.

فرزاد فرخ، همانند محسن چاووشی، برخلاف سایر خوانندگان، دارای یک سبک خاص در خوانندگی است که با ریتمی متفاوت، توانسته نظر هر شنونده‌ای را به خود جلب کند. بنابراین، با برگزاری کنسرت‌ها و حضور در صحنه، توانسته است توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کند. اولین کنسرت رسمی فرزاد فرخ در سال ۱۳۹۸ در تاریخ هفتم اردیبهشت، در سالن همایش میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد و نزدیک به هشت هزار تماشاگر در این کنسرت حضور داشتند. این برنامه، به شروع موفقیت‌های وی در دنیای موسیقی ایران اشاره می‌کند.

در این کنسرت، فرزاد فرخ با اجرای قطعاتی از آلبوم “انرژی مثبت” که شامل جملات عاشقانه‌ای مانند “حس ناب به هم هدیه بدیم”، “دوست داشتنت اندازه ندارد وقتی تمام کشور وجودم سرزمین حکمرانی توست” و “عشق ورزیدن ناب‌ترین حس دنیاست” بود، شهرت خود را بیش از پیش جاودانه کرد.

در کنسرت دوم فرزاد فرخ که در شهر بجنورد برگزار می‌شد، متأسفانه سومین اجرای آن لغو شد. به گفته یکی از مسئولان در این حوزه، علت لغو کنسرت عدم رعایت نظم و شئونات اسلامی در طرح و اجرای کنسرت بود.

با برگزاری کنسرت آنلاین در روزهای 9، 11 و 13 فروردین ماه سال ۱۳۹۹، فرزاد فرخ توانست با الهام‌بخشی و ارائه روحیه به کادر درمانی و مردم در زمان شیوع ویروس کرونا، موفق به برگزاری اجرا شود. این کنسرت آنلاین، نزدیک به سه میلیون نفر را در حالت آنلاین به تماشا کشید و بسیار مورد استقبال قرار گرفت.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

shafiei

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *