کنکور 403
بازدید 47
0

نحوه برگزاری اولین کنکور سال 1403

براساس برنامه زمانبندی آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور، از پنج آزمون مهم در سال ۱۴۰۳، دو آزمون کارشناسی ارشد و دکتری در ماه اسفند گذشته برگزار شدند و سه آزمون باقی‌مانده نیز در تاریخ‌های اردیبهشت، تیر و مرداد برگزار خواهند شد. طبق جدول زمانبندی آزمون‌های سراسری سازمان سنجش، ثبت نام برای پنج آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ از جمله نوبت اول و دوم کنکور، کارشناسی ارشد، دکتری، کاردانی به کارشناسی و کاردانی فنی و حرفه‌ای اعلام شده است.

به‌همین ترتیب، ثبت نام نوبت اول کنکور سال ۱۴۰۳ از تاریخ ۲۱ آبان ماه گذشته آغاز شده و تا تاریخ ۲۷ این ماه ادامه خواهد داشت. این آزمون در روزهای ۶ و ۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

همچنین، ثبت نام مرحله دوم کنکور از امروز، ۷ فروردین ماه سال آینده آغاز و تا تاریخ ۱۲ فروردین ادامه خواهد داشت. این آزمون نیز در روزهای ۷ و ۸ تیرماه سال ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

زمان ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی نیز از تاریخ ۲۳ تا ۲۹ مهر ماه امسال تعیین شده بود و این آزمون در تاریخ ۴ اسفند سال گذشته برگزار شد.

بیش از ۴۷۶ هزار نفر در آزمون ارشد ثبت نام کردند و داوطلبان آزمون ورودی مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۳ دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در صبح و بعد از ظهر روز جمعه ۴ اسفند ماه سال ۱۴۰۲، مطابق با اطلاعات مندرج بر روی کارت شرکت در آزمون، رقابت خود را برگزار کردند.

در سال ۱۴۰۳، بیش از ۴۷۶ هزار نفر ثبت‌نام کننده در آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی بودند. از این تعداد، ۵۳ درصد زنان و ۴۷ درصد مردان بودند. آزمون در ۱۳۲ رشته برگزار شد و بیشترین تعداد داوطلبان در رشته‌های علوم انسانی حضور داشتند.

آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۳ به همراه آزمون دکتری برگزار شد. نتایج اولیه هر دو آزمون در اواخر ماه اردیبهشت ۱۴۰۳ اعلام خواهند شد.

داوطلبان آزمون دکتری تخصصی از تاریخ ۳۰ مهر تا ۶ آبان ۱۴۰۲ می‌توانستند ثبت‌نام کنند و این آزمون در تاریخ چهارم اسفند سال گذشته همزمان با آزمون کارشناسی ارشد برگزار شد.

در آزمون دکتری، تعداد ۱۲ هزار نفر در دانشگاه‌های دولتی و همچنین همان تعداد در دانشگاه آزاد اسلامی قبول خواهند شد.

داوطلبان آزمون کاردانی به کارشناسی می‌توانند از تاریخ ۲۷ خرداد تا ۳ تیر ماه سال جاری ثبت‌نام کنند. این آزمون در تاریخ دوم شهریور ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

در نهایت، ثبت‌نام آزمون کاردانی ویژه فنی و حرفه‌ای از تاریخ ۱۷ تیر ۱۴۰۳ آغاز می‌شود و تا تاریخ ۲۴ تیرماه ادامه خواهد داشت. این آزمون نیز در جمعه دوم شهریور ماه جاری برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

shafiei

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *