پرسپولیس از رقابت‌های آسیا
بازدید 72
0

پرسپولیس از رقابت‌های آسیا حذف شد؛ اعلام خبرگزاری دولتی

به گزارش ایرنا، باشگاه پرسپولیس نیز به همان اندازه که باشگاه استقلال در جام باشگاه‌های آسیا دچار مشکل شده بود، با سرنوشت مشابهی روبه‌رو شده است.

یکی از وقایع شوکه‌بازی‌ترین در سال گذشته برای فوتبال باشگاهی ایران

حذف دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به دلیل مسائل مالکیتی و بدهی‌های عظیم بود. این مسئله باعث شد وزیر ورزش دستور حل مشکلات موجود در راه خصوصی‌سازی این دو باشگاه را صادر کند و در پی برطرف کردن موانع مختلف باشد.

در طول یک سال گذشته، با رفع موانع مختلف از جمله پرداخت بدهی‌های بزرگ توسط دو باشگاه بزرگ پایتخت، فرآیند خصوصی‌سازی پیش رفت و با عرضه تقریباً ۱۰ درصد از سهام خود، پیشرفتی در این زمینه صورت گرفت.

با این حال، بدهی باشگاه استقلال به استراماچونی تبدیل به یک مسئله غم‌انگیز شده است و با تأخیر در پرداخت هزینه به سرمربی ایتالیایی، باشگاه استقلال برای دومین سال متوالی از رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا حذف شده است.

با این حال، شواهد نشان می‌دهد که پرسپولیس نیز در معرض خطر حذف قرار دارد. اگرچه در چند روز اخیر، رضا درویش، مدیرعامل تیم سرخ‌ها، تمامی شایعات مربوط به حذف پرسپولیس از جام باشگاه‌های آسیا را رد کرده است، اما خبرگزاری دولتی ایرنا در یک گزارش ادعا کرده است که پرسپولیس نیز به همان سرنوشت استقلال دچار شده است و به دلیل مشکلات مالکیتی، برای دومین سال متوالی از حضور در بالاترین سطح رقابت‌های باشگاهی قاره قدیم عاریت دارد.

در ادامه، به یک موضوع مهم اشاره شده است که منجر به بحث‌های گسترده رسانه‌ای درباره مالکیت باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس و افشای اقدامات انجام شده شده است. این مسئله باعث ایجاد حساسیت بیش از حد در کنفدراسیون فوتبال آسیا شده و در نهایت منجر به حذف این دو تیم از رقابت‌های آسیا شده است.

احتمالاً اولین و مهم‌ترین پرونده‌ای که از این طریق برای فوتبال ایران مشکلاتی ایجاد کرده است، پرونده شکایت مارک ویلموتس، سرمربی سابق تیم ملی، از فدراسیون فوتبال بود. به طوری که مهدی تاج، رئیس وقت فدراسیون فوتبال، با صراحت کامل در یکی از شبکه‌های تلویزیونی این موضوع را بیان کرده و اظهار نظرها و مصاحبه‌های انجام شده درباره این مسئله را مورد انتقاد قرار داد. او اعلام کرد که تمامی این اظهارنظرها و مصاحبه‌ها به سندی علیه پرونده تبدیل شده و طرف مقابل از آنها بهترین استفاده را می‌کند.

در ماه‌های اخیر، نیز بحث‌های فراوانی درباره مشکلات مالکیتی، بدهی‌های مالی به افراد و همچنین بدهی‌های مالیاتی باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس مطرح شده است. این مسائل، طبق تجربه‌های گذشته، ممکن است به ضرر فوتبال ایران انجامیده باشد. اگرچه هم‌اکنون پس از حذف استقلال، شایعات بسیار قوی درباره حذف پرسپولیس از رقابت‌های آسیا شنیده می‌شود.

 

برچسب‌ها:

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

shafiei

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *