برانکو
بازدید 58
0

گل‌محمدی قادر است رکوردهای برانکو را تکرار کند

یکی از پیشکسوتان باشگاه پرسپولیس اظهار داشت که در حال حاضر آن‌ها بهترین تیم ایران هستند.

با برد پرگل مقابل گل‌گهر، تیم پرسپولیس که تحت رهبری یحیی گل‌محمدی قرار دارد، در آستانه قهرمانی قرار گرفت. در چند هفته اخیر، این تیم با نمایش‌های درخشان خود، با 6 برد پیاپی در صدر جدول قرار دارد. در مسابقه با تیم سیرجانی نیز عملکرد بسیار خوبی از خود نشان داده و با 4 گل حریف را شکست داد. با این برد، تیم پرسپولیس با 63 امتیاز به دست آمده، همچنان با میانگین دو امتیاز در هر بازی ادامه می‌دهد.

نبی‌الله باقری‌ها، مدافع اسبق تیم پرسپولیس، با اعتقاد شخصی خود می‌گوید که پرسپولیس، با توجه به اینکه در لیگ شانزدهم تاکنون هر سال بالای ۶۰ امتیاز را کسب کرده است، بدلیل استمرار در موفقیتش، بهترین تیم ایران است. او معتقد است برخی تیم‌ها تلاش می‌کنند با حاشیه‌سازی مانع تکرار موفقیت پرسپولیس شوند، اما در عمل نتوانسته‌اند در این زمینه موفقیتی بدست آورند.

درباره شرایط فعلی تیم پرسپولیس، او می‌گوید: “به نظرم، وقتی که تیم‌های دیگر نتوانسته‌اند به این موفقیت برسند، سعی می‌کنند با مسائل داوری و حاشیه‌ای درگیر شوند و مشکلاتی را برای پرسپولیس ایجاد کنند. اما پرسپولیس با تمرکز بر خود و عدم وقوع درگیری‌های حاشیه‌ای، تلاش می‌کند از این مسائل دوری کند. در حال حاضر، پرسپولیس فرصت قهرمانی در لیگ و جام حذفی را دارد و با شرایط بسیار خوبی که دارند، بسیار کم احتمال است که این فرصت را از دست بدهند.”

آیا شما فکر می‌کنید استرس قهرمانی بر روی تیم پرسپولیس تأثیر منفی می‌گذارد؟

استرس، یک عامل ناگزیر است، اما به هر حال من فکر می‌کنم با مدیریت یحیی، نیمکت و بازیکنان پرسپولیس، مشکلی بوجود نخواهد آمد. یحیی تجربه موفقی در دستیابی به قهرمانی دارد و از آن دسته از مربیان نیست که هیجان منفی را به تیمش منتقل کند و به مسائل خارج از فوتبال بپردازد. بنابراین، پرسپولیس می‌تواند با استناد به سرمربی خود، موفقیت را دست یابد و مسائل حاشیه‌ای و استرس‌های مرتبط با قهرمانی را به خوبی مدیریت کند و دوباره به قهرمانی دست پیدا کند.

درباره جام حذفی، آیا فکر می‌کنید پرسپولیس می‌تواند در این رقابت‌ها موفق باشد؟

من اعتقاد دارم که پرسپولیس قهرمان جام حذفی خواهد شد و به نظرم حتی اگر استقلال به فینال برسد، نیز قادر به شکست آنها خواهد بود.

آیا فکر می‌کنید شانس قهرمانی برای استقلال به دلیل انگیزه بالاتر آن‌ها و به دنبال ضربه دربی برگشت برای پرسپولیس، مشکل‌ساز خواهد بود؟

بله، می‌توان پذیرفت که انگیزه استقلال بیشتر است، اما باید در نظر داشت که ترس استقلال از تکرار شکست در دربی بیشتر است. این موضوع باعث می‌شود فشار روانی بر استقلال در صورت تکرار دربی در جام حذفی افزایش یابد و پرسپولیس با فشار روانی کمتر در مقابل استقلال می‌تواند رقابت کند و از رقیب سنتی خود عبور کند.

درباره قهرمانی این فصل، چه اهمیتی به قرارداد یحیی باید داد؟

یحیی در حال حاضر یک فصل دیگر با پرسپولیس قرارداد دارد. همچنین، یک مربی که توانسته در سال‌های حضورش در پرسپولیس بیش از ۶۰ امتیاز کسب کند، باید در پرسپولیس باقی بماند و قراردادش تمدید شود. برانکو به این دلیل باقی ماند که با ۱۵-۱۶ بازیکن در پرسپولیس به موفقیت‌های بزرگی دست یافت، و یحیی هم این فرصت بزرگ را دارد که موفقیت‌های بزرگ برانکو را تکرار کند و تا حد زیادی نیز در این زمینه موفق بوده است.

چگونه تحلیل می‌کنید که چه عواملی باعث افت و کاهش توانایی و همچنین بروز نقاط قوت در برخی از بازیکنان تیم پرسپولیس شده است؟

نمی‌توان تنها مسئولیت افت عملکرد بازیکنان در سطح بزرگسالان را به مربی تیم نسبت داد، زیرا این مسئله بیشتر به ضعف کار بازیکنان در سطح پایه برمی‌گردد. همچنین، ما استعدادهایی مشابه پیوس و لوکادیا نداریم که با کنترل و چرخش، توانایی فریب دادن چندین بازیکن را داشته باشند و به طور مجازی گلزن تاپ باشند. همچنین، به ندرت رخ می‌دهد که به صورت تاکتیکی به گل برسیم و پس از علی دایی، دیگر گلزنان تمام عیاری در تیم ما وجود ندارند.

نظر شما درباره عملکرد مدافعان پرسپولیس، به عنوان بازیکنانی که در تیم به عنوان مدافع حضور داشته‌اند، چیست؟

نعمتی در این فصل عملکرد عالی داشته است، اما به نظرم گولسیانی از سایر مدافعان پرسپولیس یک سطح بالاتر بوده است. او همچنین در نقش دفاعی عالی عمل کرده و در زمینه گلزنی نیز نمایش ایده‌آلی داشته است.

آیا فکر می‌کنید اگر پرسپولیس در رقابت‌های آسیا حضور داشته باشد، شانس موفقیت برای این تیم وجود دارد؟

بدون در نظر گرفتن امکانات تیم‌های ما در مقایسه با تیم‌های بین‌المللی، باید بگویم که واقعاً در برابر تیم‌هایی مانند ژاپن، استرالیا و حتی عربستان، به تأخیر افتاده‌ایم. به همین دلیل، فرصت موفقیت برای تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا به نظرم زیاد نیست. اگرچه، من اعتقاد دارم که بازیکنان ایرانی دارای استعدادهای بسیاری هستند، اما در مسابقات بین‌المللی، به لحاظ تجربه و قدرت رقابت با تیم‌های بزرگ، کمی عقب‌تر هستند.

برچسب‌ها:,

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

shafiei

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *