داور دربی
بازدید 46
0

یک خانم در زمان دربی یکصدو سوم پایتخت داور دربی شد

مهسا قربانی، اولین داور زن ایرانی، در دبی در نقش داوری حضور خواهد داشت. او به عنوان داور لایسنس VAR انتخاب شده است. مهسا قربانی در روز چهارشنبه هفته آینده در دبی، در نقش داوری با سیستم VAR در دیدار بین دو تیم استقلال و پرسپولیس ورزشگاه آزادی واقع در پایتخت برگزار خواهد شد. این حضور مهسا قربانی به عنوان داور زن در اتاق VAR، تاریخچه‌ای برای داوری در بازی‌های داربی تهران به رقم خواهد خورد.

خداداد افشاریان، رئیس کمیته داوران، اعلام کرد که با توجه به اهمیت بازی و استفاده از سیستم VAR، مهسا قربانی به عنوان یکی از داوران اتاق VAR در بازی داربی منصوب شده است. افشاریان درباره تیم داوری نهایی این بازی صحبت کرد و اعلام کرد که ترکیب تیم داوری نهایی تعیین شده است.

در پاسخ به سوال درباره اینکه آیا فیفا برای انتخاب داور زن دستوری داده بود یا نه، رئیس کمیته داوران اظهار کرد که فیفا اجباری نکرده بود و انتخاب مهسا قربانی به عنوان داور در این دیدار به دلیل داشتن لایسنس VAR انجام شد. او افزود که مهسا قربانی یک بانوی بزرگ در عرصه داوری است و با نشستن در اتاق VAR، قادر به تحلیل رفتارها و صحنه‌های مختلف خواهد بود.

در مورد درخواست تیم‌ها برای استفاده از سیستم VAR در سایر بازی‌ها، رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال اعلام کرد که پس از دربی، با توجه به حساسیت بازی‌ها، از سیستم VAR در بازی‌های بعدی استفاده خواهند کرد. او تاکید کرد که در هر جایی که بازی‌ها دارای حساسیت هستند، از سیستم VAR استفاده خواهد شد.

درباره اینکه آیا داوری که برای دربی انتخاب شده است، لایسنس اخیر VAR را از تاجیکستان دریافت کرده است یا خیر، رئیس کمیته داوران اظهار نمود که هنوز هیچ داوری مشخص نیست و نام داوری که در دربی قضاوت خواهد کرد، تا فردا اعلام نخواهد شد.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

shafiei

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *