Start exercising
بازدید 45
0

چه ورزشی برای شروع کم زحمت و موثر است؟

پس از مدت طولانی بی‌تحرکی، بدن به تحرک دوباره واکنش نشان می‌دهد و به همین دلیل بسیاری از افراد برای شروع دوباره ورزش احساس ترس و اضطراب می‌کنند.

روش‌های بهتر برای شروع دوباره ورزش:

فعالیت بدنی فواید بسیار زیادی دارد؛ از سلامت قلب و کیفیت خواب تا بهبود عملکرد مغز. با این حال، اغلب ما اهمیت ورزش کردن را نادیده می‌گیریم. اگر شما هم با شروع یک روزمره ورزشی مشکل دارید،

حتماً به روش‌های زیر توجه کنید تا به شما کمک کند ورزش را به راحتی شروع کنید.

با دوستتان عهد جدی ببنید برای شروع ورزش

احتمالاً یافتن یک شریک و همراه برای خود، باعث می‌شود که به ورزش کردن پایبند داشته باشید و در هر زمانی که انگیزه از دست بدهید، یکدیگر را به ورزش تشویق کنید. همچنین، وقتی پیشرفت شخص دیگری را مشاهده می‌کنید، ممکن است بخواهید خودتان نیز بیشتر ورزش کنید تا به همان سطح برسید و این می‌تواند یک انگیزه بزرگ باشد.

برنامه‌ریزی کنید

اگر می‌خواهید فعالیت بدنی داشته باشید، برنامه‌ریزی برای فعالیت‌هایتان در طول روز بسیار مهم است. ورزش بدون هدف و برنامه، قطعاً راهکار مناسبی نیست. سعی کنید برای خودتان هدف و برنامه‌ای تعیین کنید. به عنوان مثال، برنامه‌ریزی کنید که به منظور کاهش وزن، افزایش استقامت، ساختاردهی عضلات و کاهش چربی‌ها چه اقداماتی انجام دهید و انرژی خود را بر روی این اهداف متمرکز کنید.

صبح زود از خواب بیدار شوید

وقتی صبح زود از خواب بیدار می‌شوید، زمان بیشتری برایتان فراهم می‌شود. بهتر است قبل از شروع روز به باشگاه بروید. ورزش به شما انرژی می‌دهد و صبحی ایده‌آل را برایتان فراهم می‌کند. اما اگر بیش از حد معطل کنید و صبر کنید تا بعد از ظهر شود، احتمالاً احساس خستگی به شما غلبه می‌کند. شاید در روزهای اول سخت باشد، اما در روزهای بعدی به صبح‌ها ورزش کردن عادت خواهید کرد.

روتین خود را تغییر دهید

با اینکه ما به عادت وابسته هستیم، انجام یک کار خاص و تکراری ممکن است ما را خسته کند. برای جلوگیری از این اتفاق، سعی کنید ترتیب برنامه‌های خود را در طول روز تغییر دهید تا تنوعی را تجربه کنید و ذهن و بدنتان انگیزه بیشتری داشته باشند.

تصویرسازی کنید

تصویرسازی یک ابزار قدرتمند است که بسیار استفاده می‌شود. چشمانتان را ببندید و تصور کنید که شکل و فرم بدنی بسیار بالا و هدف ورزشی خود را به دست آورده‌اید. خودتان را به لحاظ جسمی و ذهنی آماده کنید تا به آن هدف رویایی برسید.

لباس ورزشی بپوشید

پوشیدن لباس ورزشی مانند شورت یا شلوار یوگا، احساس ورزش را در شما بیدار می‌کند. حتی اگر قصد ندارید به باشگاه بروید، چند بار در هفته لباس ورزشی بپوشید. این یک روش تکنیکی است برای افزایش انگیزه شما به سمت ورزش.

وعده و وعید الکی ندهید

هدف داشتن باعث می‌شود که برای کارتان انگیزه گیرید، اما باید هدف خود را واقع‌بینانه ببینید. شما نمی‌توانید در یک ماه به یک مدل تناسب اندام تبدیل شوید. پس سعی کنید به خود وعده و وعیدهای غیر واقعی ندهید. در غیر این صورت، ناامید می‌شوید و احتمالاً ورزش را رها می‌کنید.

موانع را کنار بزنید

آیا به خاطر این که قهوه‌سازتان خراب شده است و نمی‌توانید قبل از ورزش قهوه بنوشید، باشگاه را لغو می‌کنید؟ آیا سفری در پیش دارید و از دو روز قبل باشگاه نمی‌رید؟ آیا از مربی یا محیط باشگاه خود راضی نیستید؟ این همه بهانه و موانعی هستند که پیشرفت شما را متوقف می‌کنند. بنابراین، این افکار مسخره را کنار بگذارید و به سمت هدفتان حرکت کنید.

برای ریکاوری زمان بگذارید

روزانه به باشگاه رفتن، به شما زمان و فضایی برای استراحت نمی‌دهد. به مرور زمان خواهید فهمید که بدن شما به استراحت نیاز زیادی دارد و ممکن است ناگهان تمام چیزها را کنار بگذارید. بنابراین، بهتر است به خودتان زمانی برای ریکاوری بدهید و فعالیت بدنی خود را کمی کاهش دهید. با انجام این کار، در جلسات بعدی با قدرت بیشتری حاضر خواهید شد.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

shafiei

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *