ساعت کاسیو ادیفایس
معرفی مدلهای محبوب ساعت‌های کاسیو ادیفایس
نوشته شده توسط ارمان صفائی
1 هفته پیش
ارتودنسی لیزری چیست؟
نوشته شده توسط ارمان صفائی
2 هفته پیش
Exercise increases the risk of heart attack
بازدید 113
0

کدام ورزش باعث افزایش خطر حمله قلبی می شود

ورزش فواید بسیاری برای سلامتی افراد دارد، اما مهم است بدانیم که هر ورزشی برای هر فردی مناسب نیست. برخی ورزش‌ها می‌توانند خطر حمله قلبی را افزایش دهند.

اکثراً ما آگاهی داریم که ورزش فواید زیادی دارد و به سلامتی کمک می‌کند. ورزش منظم نه تنها برای سلامتی بدن بلکه برای تقویت ذهن نیز مفید است. البته راه‌های مختلفی برای انجام ورزش وجود دارد و هر فرد می‌تواند ورزش را به روزمرگی خود اضافه کند. اما باید به این نکته توجه کرد که همه ورزش‌ها برای همه افراد مناسب نیستند. اگر ورزش به طرز نادرستی انجام شود یا با ویژگی‌های فرد سازگار نباشد، ممکن است فشاری بر عضلاتی مانند ماهیچه قلب وارد شود. همچنین برخی حرکات ورزشی ممکن است برای برخی افراد خطر قلبی-عروقی داشته باشند.

ورزش‌های شدید و خطر حمله قلبی

ورزش‌هایی وجود دارند که در انجام آن‌ها باید بسیار مراقب باشید و احتیاط کنید تا از آسیب قلبی جلوگیری کنید. دوی ماراتون و پرش از ارتفاع از جمله این ورزش‌ها هستند. مطالعاتی که در سال 2020 انجام شده است، نشان می‌دهد که فعالیت‌های شدید فیزیکی مانند دویدن ماراتون یا پرش از ارتفاع برای برخی افراد می‌تواند خطرناک باشد. حدود ۳۰۰ تا مطالعه علمی در این زمینه، خطر حمله قلبی، مشکلات عروقی و حتی مرگ را در ارتباط با این ورزش‌ها گزارش کرده‌اند و تا یک یا دو ساعت پس از انجام این ورزش‌ها، قلب همچنان تحت فشار قرار دارد.

افراد بیشتری که دویدن ماراتون یا انجام ورزش‌های با شدت بالا می‌کنند، باید بسیار مراقب باشند. هدف از ورزش، حفظ سلامت بدن است و نه آسیب رساندن به آن.

خطر برای افراد سالم هم وجود دارد

هیچ کسی نباید بیش از حد ورزش سخت و شدید انجام دهد، بدون توجه به اینکه آیا قلبش سالم است یا خیر. معمولاً حمله قلبی در افرادی که برای اولین بار در ورزش پرش از ارتفاع شرکت می‌کنند، حدود ۴۰ درصد رخ می‌دهد.

افرادی که از قبل مشکلات قلبی یا بیماری‌های زمینه‌ای دارند، بیشتر در معرض خطر قرار می‌گیرند. اما این یعنی نه افراد سالم بی‌خطر هستند. در واقع، افراد سالم حتی ممکن است به خطر بیشتری از آنها بیافتند، زیرا به نشانه‌های سلامت قلب بیشتری اعتماد کرده و بیشتر به آنها بی‌توجهی کنند.

ورزش نیز همانند دارو است و خطر اوردوز (مصرف بیش از حد) برای آن وجود دارد. بنابراین همیشه زیاده‌روی در ورزش خوب نیست و می‌تواند منجر به مشکلات قلبی شود، به همان اندازه که بی‌تحرکی برای بدن ضرر دارد.

اما ورزش را کنار نگذارید

ورزش برای حفظ سلامت بدن و به ویژه قلب بسیار ضروری است. افرادی که در طول روز ورزش می‌کنند، نسبت به افرادی که ورزش نمی‌کنند، با ۵۰ درصد خطر کمتری از حملات قلبی و مشکلات عروقی روبرو هستند. اما تمام مطالب ما درباره خطرات ورزش‌های شدید و طاقت‌فرسا است.

در صورتی که به هر دلیلی مجبورید ورزش شدید را انجام دهید، حتماً باید تحت نظر یک پزشک قرار بگیرید و ورزش خود را به طور تدریجی و با آرامش انجام دهید. اگر در حین ورزش علائمی مانند درد در قفسه سینه، فشار در قفسه سینه و تنگی نفس شدید در خودتان تجربه کردید، حتماً به یک متخصص مراجعه کنید.

برچسب‌ها:

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

shafiei

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × سه =