جوش شیرین برای پوست
بازدید 89
0

جوش شیرین برای سفیدی پوست صورت

جوش شیرین برای سفیدی پوست صورت

جوش شیرین، خواص بسیار زیادی برای سلامت و زیبایی پوست به همراه دارد؛ به همین خاطر به فراوانی و به روش های متنوع مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از خواص جوش شیرین را باید به سفیدی و زیبایی پوست صورت اختصاص داد. از آنجایی که جوش شیرین خاصیت لایه برداری و ضد التهابی دارد؛ بنابراین می تواند برای پوست بسیار مفید باشد به طوری که عوارضی همچون لک و آکنه و جای جوش را از بین می برد و باعث روشن تر شدن رنگ پوست می شود.

ماسک جوش شیرین و زردچوبه

دو محصول جوش شیرین و زردچوبه از جمله موادی محسوب می شوند که در هر آشپزخانه ای وجود دارند و جزو مواد باخاصیت هم می باشند. سلامت و زیبایی پوست برای همه افراد به ویژه خانم ها همیشه و در همه حال اهمیت دارد؛ به طوری که از انواع ماسک و صابون و … استفاده مداوم دارند. حال بدانید که می توان از ترکیب جوش شیرین و زردچوبه همراه با مقداری آب لیمو، یک ماسک طبیعی تهیه کرد و از آن خواص جادویی آن برای پوست نهایت استفاده را داشت. این نوع از ماسک صورت، با لایه برداری از سطح پوست و حذف بافت مرده آن باعث سفیدتر شدن پوست می شود. با لایه برداری پوست، مشکلات پوستی از قبیل جوش و جای جوش و آکنه هم برطرف می شود. از دیگر خواص ماسک جوش شیرین باید گفت که برای رفع خارش و خشکی پوست هم مفید است؛ و با رطوبت رسانی به پوست سبب می شود پوستتان همواره نرم و لطیف و با طراوت به نظر آید.

از مزایای دیگر باید به رفع تحریکات پوستی اشاره داشت چرا که جوش شیرین خاصیت ضد التهابی دارد و با از بین بردن باکتری های سطح پوست مانع از خارش آن می شود. پاک کننده طبیعی است و پوست را از هر گونه آلودگی پاکسازی می کند؛ و البته نقش بسیار مهمی در درمان جوش های سرسیاه هم دارد. آنچه تا اینجا بیان گردید فقط مربوط به خواص جوش شیرین است حال بدانید که زردچوبه نیز اهمیت دارویی بسیار زیادی دارد و وجود آن می تواند به تقویت و تغذیه پوست کمک قابل ملاحظه ای کند. زردچوبه به حدی برای پوست مفید است که از آن محصولات بهداشتی و مراقبتی مانند صابون زردچوبه را تهیه کرده اند که اتفاقا طرفداران بسیار زیادی هم دارد. با مخلوط کردن جوش شیرین و زردچوبه خواص آنها به طور مشترک در اختیار سلامت پوست قرار می گیرد. هیچ یک از مواد نام برده شده شیمیایی نیستند به همین خاطر می توان با اطمینان خاطر از آنها در جهت داشتن پوستی شاداب و سالم استفاده کرد.

جوش شیرین برای لک صورت

افراد ممکن است به دلیل جوش زدن و آفتاب و … در سطح پوست خود لکه هایی را احساس کنند که قطعا وجود این لکه ها از زیبایی پوست می کاهد؛ به همین خاطر بیشتر افراد به فکر یک روش درمانی موثر و بدون ضرر هستند. استفاده از جوش شیرین، می تواند لک های پوستی را بهبود ببخشد چرا که این محصول نوعی لایه بردار طبیعی است. وقتی شما ماسک تهیه شده از جوش شیرین را به سطح پوست خود می مالید مواد معدنی موجود در آن باعث پاکسازی عمیق پوست شده و لایه مرده آن را از بین می برد. لایه برداری از سطح پوست ضمن شفاف سازی رنگ پوست از آثار لکه های موجود روی آن هم می کاهد. توجه داشته باشید که با یکبار استفاده از جوش شیرین و یا مصرف نامنظم و دیر به دیر این ماسک نباید انتظار پاکسازی کامل لکه ها را داشته باشید؛ بلکه باید این روش را به طور مداوم انجام دهید تا به مرور زمان تاثیرات مثبت آن را روی پوست خود مشاهده کنید. طبیعتا لکه هایی که بزرگ و عمیق هستند نیاز به مدت زمان بیشتری دارند تا درمان شوند؛ این در حالی است که لکه های کوچک و سطحی خیلی سریعتر درمان می شوند و اثری از آنها بر جای نمی ماند. افزون بر پاکسازی لک و جای جوش های چرکی، استفاده از جوش شیرین می تواند باعث جلوگیری از جوش زدن هم شود که از این نظر هم باعث کنترل لک پوستی می شود. جوش شیرین از آن جهت که فاقد مواد شیمیایی و مضر است برای پوست با اهمیت شمرده می شود؛ و با انتخاب آن و انجام روش های استفاده درست از آن می توان بدون مراجعه به پزشک و مصرف داروهای صنعتی متنوع پوست خود را به خوبی تقویت کرده و همیشه پوستی سالم و جوان و بدون عیب خواهید داشت.

مضرات جوش شیرین برای پوست

با وجود مزایای بسیار زیادی که جوش شیرین برای پوست دارد باید دانست که مصرف بیش از حد آن نیز می تواند باعث بروز حساسیت پوستی شود. جوش شیرین باعث قلیایی شدن پوست می شود؛ لذا ممکن است در برخی از افراد که پوست حساسی دارند عوارضی را به وجود آورد. جوش شیرین می تواند باعث بر هم خوردن تعادل پوست شود که این مورد هم از مضرات جوش شیرین محسوب می شود. اثر لایه برداری جوش شیرین خیلی قوی است لذا اگر به زیادی از آن استفاده شود ممکن است به سلول های پوست آسیب برساند و باعث ضعیف و حساس شدن آن شود؛ که در این حالت نیز امکان جوش زدن افزایش پیدا می کند. اگر پوست حساسی دارید در ابتدا جوش شیرین را در قسمت هایی از پوست بدن خود مانند پوست دست امتحان کنید؛ سپس در صورت حساسیت نشان ندادن می توانید آن را برای پوست صورت خود استفاده کنید. ضعیف شدن پوست و حساسیت شدید آن سبب بروز عوارض مختلف می شود؛ پس اگر این محصول را به قصد لایه برداری استفاده می کنید حتما حد اعتدال را رعایت کنید تا مشکلی برای سلامت و زیبایی پوست شما به وجود نیاید. البته ناگفته نماند که مضرات جوش شیرین با اندکی دقت و حساسیت نسبت به استفاده از آن قابل کنترل هستند. رعایت نکردن دستورالعمل های مربوط به استفاده از جوش شیرین می تواند نتایج بر عکسی داشته باشد؛ که در این حالت فواید آن به مضرات تبدیل خواهند شد پس بهتر است در هنگام استفاده از جوش شیرین خیلی مراقب باشید.

جوش شیرین برای پوست

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

shafiei

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *