Abdominal bloating
بازدید 56
0

۱۶ دلیل اصلی برای جلوگیری از آب شدن شکم و پهلوی شما

بعضی از افراد در تلاش برای رژیم گرفتن و ورزش کردن به‌طور مکرر، اشتباهاتی را تکرار می‌کنند. به عنوان مثال، از دستگاه‌هایی استفاده می‌کنند که در واقع برای هدفشان موثر نیست یا ورزش کافی را انجام نمی‌دهند. همچنین، اطلاعات کافی درباره مواد غذایی مورد نیاز ندارند. این اشتباهات رایج باعث می‌شود که افراد در دستیابی به اهداف ورزشی‌شان شکست بخورند.

یکی از اهداف متداول در ورزش، کاهش وزن و سوزاندن چربی در منطقه شکم است. با این حال، بسیاری از افراد نمی‌توانند در آب کردن چربی شکم موفق باشند و دلایل متعددی برای این امر وجود دارد. در این قسمت از تناسب اندام، قصد داریم برخی از دلایلی را که مانع موفقیت افراد در سوزاندن چربی شکم می‌شوند، برای شما توضیح دهیم.

۱۶ دلیل اصلی برای جلوگیری از آب شدن شکم و پهلوی شما

۱. شما هنوز عادت‌های غذایی نادرست و مصرف غذاهای فرآوری شده را به طور کامل حذف نکرده‌اید.

۲. اگر از خوردن همبرگر و ساندویچ اجتناب نمی‌کنید، باید به شما تبریک بگویم. اما باید بدانید که این می‌تواند یکی از دلایل وجود چربی در شکم شما باشد. زیرا این غذاها حاوی چربی‌های ترانس هستند که هضم آن‌ها بسیار سنگین است. اگر می‌خواهید از چربی‌های شکم خود کاسته شوید، باید به یک برنامه رژیمی محکم و پایدار عمل کنید.

۳. در این برنامه رژیمی، شما می‌توانید سه وعده غذایی معمولی یا شش وعده کوچک داشته باشید. اما بر اساس نظر متخصصان، شما باید این غذاها را به طور کل حذف کنید. رژیم غذایی شما باید فقط شامل مقدار مناسبی پروتئین، چربی سالم، کربوهیدرات و مواد معدنی باشد.

۴. انجام ورزش‌هایی مانند ایروبیک و حرکات هوازی به تنهایی.

بدون شک، دویدن به مدت ۳۰ دقیقه می‌تواند به سوزاندن کالری کمک بسیار زیادی کند و متابولیسم شما را افزایش دهد. اما چرا پس از انجام این ورزش‌ها، چربی‌های ما به اندازه کافی سوزانده نمی‌شوند؟

انجام ورزش‌هایی مانند ایروبیک به شما کمک می‌کند تا وزن زیادی را از دست بدهید. اما متابولیسم شما کند و آهسته می‌شود و این به این معناست که شما کالری کمتری سوزانده خواهید کرد. یکی از راه‌هایی که به شما کمک می‌کند متابولیسم خود را دوباره به کار بیندازید و وزن خود را از دست دهید، این است که تغییراتی را در تمریناتتان ایجاد کنید و فقط به ورزش‌های هوازی و ایروبیک محدود نشوید.

۵. عدم استفاده از حرکات هوازی.

به هر حال، باید تعادل را در تمرینات ورزشی خود حفظ کنید. همانطور که قبلاً گفته شد، نباید حرکات هوازی را به طور بیش از حد انجام دهید و به طرفی نباید آن را کاملاً حذف کنید. اگر تعادل را در تمرینات رعایت نکنید و ورزش‌های متنوعی انجام ندهید، این باعث می‌شود که در فرآیند سوزاندن چربی شکم با شکست مواجه شوید.

۶. استفاده از چربی‌های مضر.

همانطور که می‌دانید، چربی‌ها به دو دسته تقسیم می‌شوند: چربی‌های بد و چربی‌های خوب.

فقط اسیدهای چرب و چربی‌های موجود در غلات می‌توانند به عنوان یک ماده مغذی مفید محسوب شوند. اگر غذاهایی مثل ساندویچ و برگرها دارای مقدار زیادی چربی اشباع نشده و چربی ترانس باشند، هرگز انتظار کاهش چربی شکم را نداشته باشید و…

از طرف دیگر، مصرف چربی‌های اشباع می‌تواند سلامتی شما را تهدید کند. بنابراین، در مصرف چربی‌ها باید دقت کنید.

۷. مبتلا به استرس هستید.

بدون شک، استرس می‌تواند باعث افزایش چربی شکم شما شود و بسیاری از متخصصان معتقدند که استرس رابطه مستقیمی با چربی بدن دارد. بنابراین، باید تلاش کنید تا در زندگی شخصی خود، تمام عوامل استرس‌زا را از خودتان دور کنید و خودتان را بشناسید و بیابید که با چه چیزهایی آرام می‌شوید.

۸. استفاده از مواد غذایی در آخر شب.

مصرف هر نوع غذایی در آخر شب می‌تواند یک گزینه بسیار نامطلوب برای افرادی باشد که قصد کاهش وزن دارند. بدون توجه به اینکه آیا از غذاهای سالم یا ناسالم استفاده می‌کنید، در هر دو حالت به سلامتی خود آسیب می‌زنید و باید از انتظار کاهش چربی شکم برای همیشه دست بکشید.

۹. کمبود خواب.

خواب مناسب یکی از عوامل مهمی است که می‌تواند سلامت ذهن و جسم شما را تضمین کند. بر اساس مطالعات انجام شده، خواب مناسب می‌تواند حدود 60 تا 90 درصد از خطرات جسمی برای کودکان و بزرگسالان را کاهش دهد. افرادی که کمتر از پنج ساعت در شب خواب می‌برند، معمولاً با مشکل اضافه وزن روبرو هستند و از طرفی، بیش از حد خوابیدن نیز می‌تواند بر وزن شما تأثیرگذار باشد. بنابراین، حتماً باید میزان خواب خود را در محدوده طبیعی تنظیم کنید.

جوانان به طور معمول حدود 7 تا 8 ساعت خواب در شبانه روز و نیازمندی کودکان نیز به 9 تا 10 ساعت خواب در شبانه روز است.

۱۰. عدم رعایت پایبندی.

بدون رعایت پایبندی به رژیم غذایی و فعالیت‌های ورزشی، نباید انتظار کاهش چربی شکم را داشته باشید. این فرآیند نیازمند پایداری در طولانی مدت است و باید نظم در آن حفظ شود. در نتیجه، اگر از این راهبرد خارج شوید، با شکست مواجه خواهید شد.

۱۱. عدم محاسبه میزان کالری مصرفی.

احتمالاً محاسبه کردن کالری برای شما کار دشواری است، اما حتماً باید از میزان کالری مصرفی خود آگاه باشید. می‌توانید از ژورنال‌های غذایی استفاده کنید و میزان کالری هر غذا را به دست آورید. با این کار، به کاهش چربی نزدیک‌تر خواهید شد.

۱۲. نداشتن مصرف کافی آب.

بارها در زمینه‌های مختلف بهبود سلامت خود اشاره کرده‌ایم که آب نه تنها به تعادل رژیم غذایی شما کمک می‌کند، بلکه می‌تواند در کاهش وزن نیز تأثیرگذار باشد. تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که افرادی که 25 تا 30 دقیقه قبل از وعده غذایی آب می‌نوشند، حدود 40 درصد کاهش وزن بیشتری را تجربه می‌کنند. آب می‌تواند سطح سوخت و ساز بدن شما را افزایش داده و بنابراین برای کاهش چربی شکم، حتماً باید عادت نوشیدن آب را به طور روزانه رعایت کنید.

۱۳. کاهش کالری را انجام نمی‌دهید.

آیا به طور منظم ورزش می‌کنید؟ آیا فعالیت‌های شدید را انجام می‌دهید؟ تمام این‌ها تنها زمانی مفید هستند که بتوانید کالری روزانه خود را نیز کاهش دهید. در غیر این صورت، هرگز انتظار کاهش وزن و چربی، به ویژه در قسمت شکم را نداشته باشید. برای تجربه کاهش وزن مطلوب در مدت یک هفته، باید روزانه حداقل ۵۰۰ کالری کمتر مصرف کنید.

۱۴. مصرف بیش از حد سدیم.

بر اساس مطالعات انجام شده، نشان داده شده است که یک فرد در روز به 2 هزار و 300 میلی‌گرم سدیم نیاز دارد.

اگر شما از این مقدار بیشتر مصرف کنید، به طور ۱۰۰ درصد به سلامتی خود آسیب می‌رسانید، باعث کاهش آب در بدن خود می‌شوید و احتمالاً با مشکلات افزایش وزن نیز روبرو خواهید شد.

۱۵. مصرف نوشابه.

نوشابه‌ها حاوی قند با کالری و چربی ترانس بسیار بالا هستند و به عنوان محصولاتی چاق‌کننده شناخته می‌شوند. علاوه بر این، مصرف نوشابه‌ها باعث کاهش جذب ویتامین نیز می‌شود. بنابراین، اگر قصد کاهش چربی در قسمت شکم را دارید، حتماً باید از این نوشیدنی‌های ضار دوری کنید.

۱۶. آماده سازی ذهن.

همانطور که می‌دانید، برای هر فعالیت و اقدامی باید قبل از هر چیز ذهن خود را آماده کنید و کاهش وزن نیز نیازمند آماده سازی ذهن است. زمانی که در حال خوردن هر غذایی هستید، باید به فکر کاهش وزن خود باشید. این به این معنی است که هر غذا را به طور کامل و آرام بجوید و هنگام خوردن غذا هیچ استرسی نداشته باشید. همچنین، زمانی که در حالت بدی قرار دارید، غذا نخورید و هنگام جویدن هر غذا به این فکر کنید که این غذا در راستای حفظ سلامتی شما و کاهش وزنتان است.

برچسب‌ها:,

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

shafiei

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *