ساعت کاسیو ادیفایس
معرفی مدلهای محبوب ساعت‌های کاسیو ادیفایس
نوشته شده توسط ارمان صفائی
1 هفته پیش
ارتودنسی لیزری چیست؟
نوشته شده توسط ارمان صفائی
2 هفته پیش
Exercise for the gut
بازدید 87
0

موثرترین و ساده ترین ورزش برای روده

“فواید ورزش روز به روز بیشتر کشف می‌شوند. ورزش نه تنها بر اندام‌های خارجی بدن تأثیر می‌گذارد، بلکه بر اندام‌های داخلی و به سلامت روده ها نیز کمک می‌کند.”

“تمرینات و ورزش‌هایی که برای سلامت روده مفید هستند، وجود دارند

ورزش به شدت برای شما مفید است و تمرین منظم به شما کمک می‌کند تا وزن سالم، خواب بهتر، روحیه بهتر و انرژی بالاتری داشته باشید. مطالعات نشان می‌دهند ورزش از جمله بهترین فعالیت‌ها است که می‌توانید در طول روز انجام دهید و از تمام فواید آن بهره‌مند شوید. اما به نظر شما برای مشکلات روده و یا تقویت آن، چه نوع ورزشی را می‌توان انجام داد که مؤثر باشد؟”

  • یوگا

یکی از بهترین روش‌هایی است که می‌تواند ذهن شما را آرام کند. افرادی که با استرس دست و پنجه نرم می‌کنند، معمولاً بیشتر به مشکلات گوارشی مبتلا می‌شوند و ممکن است سندروم روده بی‌قرار را تجربه کنند و علائمی را تجربه کنند که آنها را آزار می‌دهد. یوگا می‌تواند در این موارد کمک کننده باشد و از لحاظ ذهنی آرامش را به آنها بخشیده و در نتیجه مشکلاتی مانند سندروم روده بی‌قرار که ناشی از استرس است را برطرف کند.

  • دویدن آهسته

یکی از ورزش‌هایی است که برای تقویت روده پیشنهاد می‌شود؛ زیرا باعث می‌شود معده و روده شما بهتر کار کنند. اگر نمی‌توانید دویدن را انجام دهید، می‌توانید طناب بزنید و در صورت عدم دسترسی به طناب، می‌توانید از تردمیل استفاده کنید و در کل تمرینی انجام دهید که باعث بریزش عرق شود.

  • پیاده‌روی

نیز یک روش موثر است که به شما کمک می‌کند ذهنتان آرام شود . این روش نیاز به تجهیزات خاصی ندارد و وضعیت گوارش شما را بهبود می‌بخشد. همچنین برای افرادی که به سندروم روده بی‌قرار مبتلا هستند، بسیار موثر است.

  • شنا

یکی از بهترین ورزش‌هایی است که می‌توانید انجام دهید و باعث بهبود وضعیت مفصل، روده و معده می‌شود. این ورزش به شما احساس خوبی می‌دهد و باعث افزایش باکتری‌های مفید در معده و روده می‌شود.

  • دوچرخه‌سواری

نیز در فضای باز یا با استفاده از دوچرخه در باشگاه، یکی از بهترین ورزش‌ها برای سلامت گوارش است. تحقیقات نشان می‌دهد که دوچرخه‌سواری با شدت متوسط یا حتی پایین، به مدت سه ساعت در هفته، باعث افزایش باکتری‌های مفید در روده می‌شود.

  • الیپتیکال

مانند پیاده‌روی، طناب زنی و دوچرخه‌سواری، یکی از بهترین گزینه‌ها برای افزایش سلامت معده و روده است. بزرگ‌ترین فایده آن این است که نیازی به کار سختی ندارید و در آن زمانی که تنه تان درگیر می‌شود، شکم و اعضای داخلی آن تقویت می‌شوند.

  • تای چی

نیز یک ورزش ملایم است که در کشور چین به شدت طرفدار دارد و باعث بهبود مشکلات گوارشی می‌شود. حرکات آرام و متمرکز در این ورزش باعث بهبود وضعیت ستون فقرات می‌شود و در نتیجه تقویت معده و روده را هم تسهیل می‌کند و بهبودی در یبوست و مشکلات گوارشی را نیز ایجاد می‌کند.

  • پیلاتس

همانند یوگا، به افزایش تعادل و بهبود وضعیت بدن و انعطاف‌پذیری کمک می‌کند. این روش تمرینی است که استرس را کاهش می‌دهد و یکی از بهترین فعالیت‌هایی است که می‌توانید برای تقویت وضعیت گوارشی خود انجام دهید.

 

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

shafiei

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 5 =