Fitness during pregnancy
بازدید 44
0

راهکارهای مهم تناسب اندام در بارداری چیست؟

بسیاری از خانم‌ها در دوران بارداری نگران تناسب اندام خود به دلیل افزایش وزن می‌شوند. اما با دانستن راز تناسب اندام در این دوران، نیازی به نگرانی نیست.

در ادامه، ترفندها و نکات ساده‌ای برای حفظ تناسب اندام در دوران بارداری آورده شده است. اغلب افراد در این دوره به طور قابل توجهی وزن اضافه می‌کنند، اما خوشبختانه هنوز راهکارهایی وجود دارد که با رعایت آن‌ها می‌توانید تناسب اندام خود را در دوران بارداری حفظ کنید.

با رعایت این موارد تناسب اندام در بارداری داشته باشید

برای چرخش به سمت پهلوها، ابتدا بنشینید

هنگامی که شکم شما بزرگتر می‌شود و ماه‌های بارداری افزایش می‌یابد، بدن به ماهیچه‌های شکم وابسته می‌شود. این به این معنی است که فشار بیشتری به شکم وارد می‌شود و باید روشی را انتخاب کنید که به شکم آسیب نرسد. در غیر اینصورت، ممکن است حس ناراحتی و سختی را تجربه کنید و این سختی‌ها می‌تواند دلیلی برای سخت شدن کاهش وزن بعد از زایمان باشد.

بنابراین، برای هر بار چرخش به سمت پهلوها در خواب، ابتدا باید بنشینید و سپس به آرامی پهلو می‌گیرید و به سمت دیگر پهلو منتقل می‌شوید. این عمل به نوعی با دقت بیشتر به عضلات شکم کمک می‌کند و شما را در حفظ تناسب اندام و حتی کاهش وزن بعد از زایمان و در طول دوران بارداری راحت‌تر می‌کند.

حتماً یک بطری آب در دستتان داشته باشید. نوشیدن آب به مقدار کافی برای حفظ سلامتی کلی شما ضروری است و می‌تواند به شما در کنترل وزن کمک کند. در دوران بارداری، ماندن در حالت هیدراته بودن بسیار مهم است؛ زیرا آب به تشکیل جفت و سلامتی نیز کمک می‌کند. اگر مشکلی در نوشیدن آب کافی دارید، بهتر است یک بطری آب بخرید که از نگاه کردن به آن لذت ببرید و همیشه آن را همراهتان داشته باشید، هر جا که می‌روید.

همچنین باید به رژیم غذایی‌تان توجه کنید

شاید کنترل تمامی مواد غذایی در دوران بارداری سخت باشد؛ اما باید مراقب باشید که میزان کالری مصرفی شما از حد معمول بیشتر نشود. بنابراین، در دوران بارداری نیز باید خودتان را کنترل کنید و از طرز فکر خوردن به جای دو نفر پرهیز کنید. در سه ماه دوم بارداری، فقط مجازید به مصرف ۳۰۰ کالری بیشتر از روزهای عادی خود باشید.

بهتر است بزرگترین وعده غذایی خود را در زمان ناهار بخورید. خوردن ناهار سالم و مغذی و شام سبک به شما کمک می‌کند تا به راحتی کنترل وزن خود را داشته باشید.

در دوران بارداری، نباید همیشه در حال استراحت و درازکشیدن بر روی مبل باشید. به جای آن، باید به صورت منظم ورزش کنید و وزن خود را کنترل کنید. ورزش به شما کمک می‌کند تا روحیه و خلق و خویتان را تقویت کنید. هرچند بعضی از فعالیت‌ها مانند بسکتبال یا ایروبیک در دوران بارداری توصیه نمی‌شوند، اما می‌توانید از پیاده‌روی و سایر ورزش‌های سبک لذت ببرید.

همچنین باید از نوشیدنی‌های قنددار و شیرین دوری کنید. این نوشیدنی‌ها کمتر مواد مغذی دارند و حاوی کالری بالایی هستند. اگر آن‌ها را بیش از حد مصرف کنید، ممکن است باعث افزایش وزن شما شوند. بنابراین، بهتر است به طور کامل از مصرف شکر و نوشیدنی‌های شیرین خودداری کنید، زیرا این موارد مناسب دوران بارداری نیستند.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

shafiei

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *