Simple and useful exercise
بازدید 53
0

بهترین حرکت ورزشی ساده و مفید برای تناسب اندام

اگر زمان و مکان مناسبی برای ورزش کردن ندارید، نگران نباشید. با انجام چند حرکت ساده و با مدت زمان کم، می‌توانید ماهیچه‌های بدن خود را فعال کنید.

می‌توانید یک برنامه ورزشی ساده و مفید طراحی کنید که بر اساس اهداف و توانایی‌های شما باشد. اما اگر فرصت کامل برای ورزش کردن را ندارید، چند نوع ورزش زیر می‌توانند بیشترین فایده را برای شما داشته باشند.

این ورزش‌ها به شما قدرت بیشتری می‌دهند و از آسیب دیدگی‌ها جلوگیری می‌کنند

  1. شنای آرنج: شنای آرنج ورزشی است که قسمت میانی بدن را قوی می‌کند و ماهیچه‌های همه بدن را درگیر می‌کند، به خصوص ماهیچه‌های پشت، بازوها، شانه‌ها و پاها، به ویژه ماهیچه‌های شکمی. شنای روی آرنج می‌تواند ورزشی برای ارزیابی قدرت قسمت میانی بدن باشد و استقامت این قسمت را بالا ببرد.
  2. فرماندهی عضلات کور: این ورزش به شما کمک می‌کند تا عضلات کور را تقویت کنید. برای انجام این حرکت، به حالت آبستن خوابیده و با استفاده از عضلات کور، بدن خود را بالا ببرید و سپس به حالت اولیه بازگردید. این حرکت به تقویت ماهیچه‌های شکمی و پشتی کمک می‌کند.
  3. پلانک: پلانک یک حرکت اساسی برای تقویت ماهیچه‌های شکمی، پشتی و همچنین عضلات هسته بدن است. برای انجام این حرکت، در حالت خمیری خوابیده، دستان خود را روی زمین قرار داده و با استفاده از عضلات شکم و پشت، بدنتان را در هوا نگه دارید. این حرکت می‌تواند به تقویت عضلات مرکزی بدن و بهبود قدرت و استقامت کمک کند.
  4. اسکات: اسکات یک حرکت وزنه‌برداری است که ماهیچه‌های پشتی و پاها را تقویت می‌کند. برای انجام این حرکت، با دو دسته وزنه در دستان ایستاده و با آرامی بدن خود را به سمت پایین خم کنید و سپس با استفاده از قدرت پاها،می‌توانید برای انجام ورزش‌های ساده و مفید، برنامه‌ای طراحی کنید که بر اساس اهداف و توانایی‌های شما متناسب باشد. در صورتی که وقت کافی برای ورزش کردن ندارید، پنج نوع ورزش زیر می‌توانند به شما کمک کننده باشند و از ماهیچه‌های بدنتان مراقبت کنند.
  5. شنا در جایگاه آرنج: این ورزش به شما کمک می‌کند تا قسمت میانی بدنتان را قوی‌تر کنید و ماهیچه‌های مختلف بدنتان را تقویت کنید، از جمله ماهیچه‌های پشت، بازوها، شانه‌ها و پاها، به خصوص ماهیچه‌های شکمی. شنا در جایگاه آرنج می‌تواند به عنوان یک تمرین برای ارزیابی قدرت قسمت میانی بدنتان استفاده شود و استقامت آن را افزایش دهد.
  6. تقویت عضلات کور: این ورزش به شما کمک می‌کند تا عضلات کور را تقویت کنید. برای انجام این حرکت، در وضعیت آبستن دراز کشیده و با استفاده از عضلات کور، بدنتان را بالا ببرید و سپس به حالت اولیه بازگردید. این حرکت به تقویت ماهیچه‌های شکمی و پشتی کمک می‌کند.
  7. پلانک: پلانک یک حرکت اصلی برای تقویت عضلات شکمی، پشتی و هسته بدن است. برای انجام این حرکت، در وضعیت خمیری دراز کشیده و دستانتان را روی زمین قرار دهید، سپس با استفاده از عضلات شکم و پشت، بدنتان را در هوا نگه دارید. این حرکت می‌تواند به تقویت عضلات مرکزی بدن و بهبود قدرت و استقامت کمک کند.
  8. اسکات: اسکات یک حرکت وزنه‌برداری است که ماهیچه‌های پشتی و پاها را تقویت می‌کند. برای انجام این حرکت، با دو دسته وزنه در دستانتان ایستاده و با آرامی بدنتان را به طرف پایین خم کنید، سپس با قدرت پاها، بدنتان را به حالت اولیه بازگردانید.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

shafiei

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *