Fixing cracks on the plaster wall
بازدید 145
0

روشی آسان برای رفع ترک‌های روی دیوار گچی با یک ترفند ساده

روشی برای پوشاندن ترک‌های دیوار گچی راه حلی برای حل این مشکل ارائه می‌دهد. ترک دیوار یکی از عیوب بزرگ است که ممکن است ظاهر دکوراسیون شما را تحت تأثیر قرار دهد. وجود ترک در ساختمان یک نشانه خطر است و احساس ناراحتی را به همراه دارد و ممکن است خسارات غیرقابل جبرانی را به همراه داشته باشد. با این حال، در بسیاری از موارد، ترک‌ها کوچک و بی‌خطر هستند و نیاز به نگرانی وجود ندارد.

برای پوشاندن ترک‌های روی دیوار گچی

ابتدا باید علت ایجاد ترک را شناسایی کنید. عوامل مختلفی مانند جنس دیوار، حرکت و تغییر در ساختار ساختمان، نصب نامناسب، تغییرات دما و رطوبت، ضربه‌ها و خطاهای نصب می‌توانند منجر به بروز ترک‌ها در دیوار شوند. پس از شناسایی علت ترک، مراحل زیر را می‌توانید برای پوشاندن ترک‌های روی دیوار انجام دهید:

تراشیدن ترک دیوار:

با استفاده از ابزار تیز و ملایم، با حرکت آرام و آهسته روی گچ‌های اطراف ترک فشار دهید.
اگر دیوار محکم است، با استفاده از چاقو یا ابزار تیز، با حرکت ملایم دست، در امتداد لبه‌های ترک تراشیده و ترک را باز کنید. اما به افراط تراشیدن اجتناب کنید تا ترک بزرگتر نشود.
این کار به افزایش سطح چسبندگی گچ به دیوار کمک می‌کند. نگران این نباشید که ترک باز شده و بزرگتر شده است.

در این مرحله، ابتدا با استفاده از جاروبرقی، محل را تمیز کنید. سپس برای جلوگیری از ایجاد چین و چروک، یا برآمدگی روی دیوار، از نوار درزگیر گچ استفاده کنید. نوار درزگیر را با استفاده از قیچی یا چاقوی ابزار به اندازه ترک برش دهید. هرگز از دست برای برش نوار درزگیر استفاده نکنید، زیرا ممکن است لبه‌ای نامناسب ایجاد کند.

سپس، ملات گچ را آماده کنید و با استفاده از ماله، یک لایه نازک از ملات گچ را روی ترک کشید. ضخامت گچ کشی شما باید کمی بزرگتر از نوار درزگیر باشد.

قبل از خشک شدن گچ به طور کامل،

نوار را روی گچ قرار داده و آن را صاف کنید. اطمینان حاصل کنید که نوار بدون چین و چروک باشد و هیچ حبابی زیر آن وجود نداشته باشد، اما تلاش کنید نوار را کشیده نکنید.

سپس، بعد از چسباندن نوار، یک لایه گچ را با استفاده از ماله روی نوار بکشید و سپس گچ را صاف کنید تا با سطوح اطراف دیوار هم سطح شود. سپس، به گچ اجازه دهید کاملاً خشک شود.

برای صاف کردن برجستگی‌ها،

از سمباده استفاده کنید و با آن سطح را صاف کنید. اما توجه داشته باشید که سمباده زدن بیش از حد می‌تواند منجر به پارگی نوار درزگیر شود.

برای ترمیم طبیعی‌تر ترک دیوار،

قسمت مورد نظر را مجدداً گچ کاری کنید. اگر دیوار شما دارای بافت یا طرح خاصی نیست، در لبه‌ها کمی جلوتر بروید و از ناحیه ترک به سمت بیرون پیشروی کنید.

در مرحله پایانی، با استفاده از جاروبرقی، منطقه ترمیم شده و اطراف آن را تمیز کنید و با یک پارچه خشک آن را پاک کنید.

برچسب‌ها:,

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

shafiei

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *