ساعت کاسیو ادیفایس
معرفی مدلهای محبوب ساعت‌های کاسیو ادیفایس
نوشته شده توسط ارمان صفائی
7 روز پیش
ارتودنسی لیزری چیست؟
نوشته شده توسط ارمان صفائی
2 هفته پیش
successful people
بازدید 77
0

چه آدم هایی به آرزوها و اهدافشون زودتر میرسند؟

افرادی که این ویژگی‌ها را دارند، بدون شک به آرزوها و اهدافشان می‌رسند. افراد موفق و کسانی که در مراتب بالایی به اهداف خود دست یافته‌اند، ویژگی‌هایی مشترک دارند که هیچ یک از آن‌ها به طور ژنتیکی به ارث نمی‌رسد و می‌توان همه‌ی آن‌ها را یاد گرفت و در برنامه‌ی روزانه خود به کار برد. اگر شما می‌خواهید با ویژگی‌های مشترک افراد موفق و کسانی که به اهداف خود می‌رسند، آشنا شوید، باید به دنبال پاسخ به سوالات “چرا” خود بروید.

بسیاری از ما در ذهن خود سوالات مختلفی داریم که گاهی آن‌ها را بی‌پاسخ می‌گذاریم. اما افرادی که در رسیدن به اهدافشان موفق می‌شوند، همواره به دنبال پرسش‌های خود می‌روند و تا جایی که می‌توانند، تلاش می‌کنند تا پاسخ‌های آن‌ها را بیابند. این افراد همیشه به دنبال دلایل و چراهای پشت اهدافشان هستند تا بتوانند از شفافیت در هدف‌گذاری خود بهره‌برداری کنند.

در میان آشفتگی‌ها و مشکلات، افراد توانایی پیدا کردن راهی برای پیشروی را دارند. در مسیر رسیدن به اهداف و موفقیت، مشکلات و چالش‌هایی وجود دارند. برخی افراد این مشکلات را بزرگترین موانع می‌دانند و فکر می‌کنند که جز تسلیم نمی‌توانند چاره‌ای پیدا کنند. اما افراد موفق در زمانی که مشکلات و آشفتگی‌ها فراوان هستند، نه تنها به دنبال یافتن راه حل‌ها هستند، بلکه این شرایط را به عنوان فرصت‌هایی برای رشد شخصی خود می‌شناسند.

افراد موفق برای پیشروی سریع‌تر به سمت هدف نهایی

هدف‌های کوتاه‌مدت و قابل‌ارزیابی را برای خود تعیین می‌کنند و زمانی که به این اهداف می‌رسند، برای خود پاداشی در نظر می‌گیرند و موفقیت خود را جشن می‌گیرند. این شیوه به آنها انگیزه می‌دهد و برای دستیابی به پاداش‌ها تلاش بیشتری می‌کنند. آنها از لذت بردن از مسیر طولانی رسیدن به اهدافشان لذت می‌برند و به جای تمرکز بر نتیجه نهایی، اهمیت زیادی به فرآیند رسیدن به اهداف می‌دهند.

افراد موفق که به اهداف خود می‌رسند، عملکردی حرفه‌ای دارند. آن‌ها بسیار پرتلاش، منظم و قوی هستند و با استفاده از برنامه‌ریزی با حرفه‌ای‌ترین روش‌ها به کار می‌پردازند. این نوع تفکر و عمل به آن‌ها کمک می‌کند تا در هر مرحله از مسیر خود به بهترین شکل ممکن عمل کرده و به اهدافشان دست یابند.

آن‌ها ارزش وقت را می‌دانند و آن را بسیار گرانبها می‌شمارند. افراد موفق احترامی برای وقت خود و وقت دیگران قائل هستند و وقت خود را صرف کارهای بیهوده نمی‌کنند. آن‌ها از زمان خود بیشترین بهره را می‌برند و حتی زمان خواب و بیداری خود را نیز به طور متعادل و با دقت تنظیم می‌کنند.

یکی از ویژگی‌های افراد موفق این است که هدف‌های مشخص و واضحی را در نظر دارند. آن‌ها اهداف درازمدت، بینابین و کوتاه‌مدت خود را در جایی که هر روز به آن نگاه می‌کنند، نوشته و ثبت می‌کنند.

افراد موفق کارهای خود را با اولویت‌بندی می‌کنند و ابتدا به کارهای مهم و اصلی تمرکز می‌کنند و سپس به کارهای کمتر اهمیت می‌پردازند. آن‌ها عادت دارند که به ترتیب اثربخشی و کارآمدی بهترین روش‌ها را برای دستیابی به هدف‌هایشان بررسی و تأمل کنند.

افراد هدفمند مدام در تلاشند تا راه‌هایی برای بهبود خود پیدا کنند

آن‌ها می‌دانند که کدام کارها فقط به آن‌ها تعلق دارد و بنابراین بیشتر وقت خود را برای انجام آن کارها اختصاص می‌دهند. همچنین، فرد هدفمند همواره در تلاش است تا هر کاری را که در برنامه خود نوشته است، در همان روز به پایان برساند.

افراد منظم و سازمان‌یافته تغییرات را می‌پذیرند و به سرعت نظم جدید به کارهای خود بخشیده و دستاوردهایشان را در چهارچوب شاخص‌های جدید به حداکثر برساند. آن‌ها از تغییرات بهره‌برداری می‌کنند و قدم برداشتن در جهت پیشرفت را همواره در نظر دارند.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

shafiei

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + پنج =