anthropology
بازدید 51
0

چند نکته برای اینکه بتوانی آدمها رو بشناسی

شناخت افراد، به ویژه در حال حاضر، وظیفه آسانی نیست. اما در برخی موقعیت‌ها، انسان‌ها ناخودآگاه واقعیت ذاتی خود را نشان می‌دهند.

شناخت ذات آدم‌ها در این چند موقعیت ممکن است امکان‌پذیر باشد

اما شناخت شخصیت افراد یک وظیفه بسیار پیچیده است؛ زیرا شخصیت ظاهری برخی افراد تفاوت‌های اساسی با شخصیت واقعی آنها دارد. آنها بر اساس موقعیت‌های مختلف زندگی و برای دلایل مختلف مجبور به استفاده از ماسک‌های دروغین می‌شوند تا شخصیتی که در دل خود حس می‌کنند را نشان دهند و جوهر واقعی شخصیت خود را از نظر اطرافیان پنهان کنند. شما می‌توانید در موقعیت‌های مختلف به شخصیت افراد و دوستانتان پی ببرید و ذات آنها را شناسایی کنید.

همه‌ی ما در طول زمان تجربه کرده‌ایم که انتقادهایی نسبت به دوستان و اطرافیانمان بیان کنیم. انتقادهای منصفانه فرصتی برای یادگیری و بهبود ماست و هدف شما از بیان این انتقادها بهبود عملکرد دوستانتان است. متأسفانه برخی از افرادی که مورد انتقاد قرار می‌گیرند، سریعاً به انتقادها پاسخ می‌دهند، جبهه می‌گیرند و در لاک دفاعی فرو می‌روند. در این موقعیت شما می‌توانید به شخصیت درونی دوستتان پی ببرید، زیرا او نیز به شما با انتقادهای بی‌رحمانه پاسخ خواهد داد.

هنگامی که به شخصی نیاز دارید

یک دوست واقعی آن کسی است که برای حل مشکلات هر چیزی که در دسترسش قرار دارد، از آن استفاده می‌کند و هیچ تردیدی در این مورد ندارد. اگر در رابطه دوستیتان همیشه شما در حال انجام کارهای دوستتان هستید و هنگامی که به او نیاز دارید، تنها رها شده می‌شوید، در این رابطه باید دوباره بررسی کنید. زمانی که به دوستتان نیاز دارید، اما او از کمک به شما اجتناب می‌کند، شخصیت واقعی او شناخته خواهد شد.

وقتی که محبت‌های همیشگی شما کاهش می‌یابد

برخی افراد از اطرافیان خود طلبکار می‌شوند و انتظار دارند که دیگران به تمام خواسته‌های آنها توجه کنند. این افراد اغلب تا زمانی که به آنها توجه و محبت نشان دهید، به شما خوب رفتار می‌کنند. اما حتی با یک رد کوچک، آنها احساس ناخوشایندی می‌کنند و محبت و خدمات همیشگی را قطع می‌کنند و به سرعت خود را از شما دور می‌کشند.

در نظام خلقت، هیچ فردی از نظر روحی، روانی و تفکری با دیگری مشابه نیست

و اختلاف نظر با دیگران امری طبیعی و رایج است. ما همه باید به تفاوت‌ها و اختلافات نظر احترام بگذاریم. اگر ما توانایی داشته باشیم آستانه تحمل خود را افزایش دهیم و بپذیریم که افراد متفاوت هستند و همه باید با سلیقه و عقیده خودشان زندگی کنند، مادامی که رفتار آنها به روحیه و آرامش ما آسیب نرساند، به آرامش خواهیم رسید.

بنابراین، اگر دوستتان با کوچکترین تفاوت و اختلاف نظری به شما توهین می‌کند، ادامه دوستی با او می‌تواند ضرر آورده باشد.

در شرایطی که شما به‌واسطه عدم رفتار مطابق با میل دیگران، با برخی افراد روبرو می‌شوید

می‌توانید با شناخت ویژگی‌های آنها به عنوان شخصیت کنترل‌گر، بازنگری کنید. افرادی که این نوع شخصیت را دارند، معمولاً در هر کار و مسئله‌ای دست به اعمال دیدگاه و نظر خودشان می‌زنند. آنها تحمل نمی‌کنند که دیگران نظری متفاوت داشته باشند یا به آنها مخالفت کنند. به همین دلیل، به شدت ناراحت و عصبانی می‌شوند و واکنش نشان می‌دهند، هنگامی که با مخالفت اولین بار دیگران مواجه می‌شوند. در این زمان، می‌توانید شخصیت واقعی دوست خود را به عنوان یک کنترل‌گر شناسایی کنید.

هنگامی که شما برای افرادی که دچار اختلال شخصیت خودشیفته هستند، سود و منافعی ندارید، آنها نشان می‌دهند که شخصیت واقعی خود را. این افراد اغلب باور دارند که برتری نسبت به دیگران دارند و از هر کسی به عنوان ابزاری برای رسیدن به خواسته‌هایشان استفاده می‌کنند، در عین حال که به اطرافیان خود قدردانی نمی‌کنند.

آنها تنها زمانی کنار شما هستند که می‌توانند از شما سود و منافعی برداشت کنند و در زمانی که دیگر شما برایشان سود و منافعی ندارید، شخصیت واقعی خود را نشان می‌دهند.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

shafiei

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *