جشنواره
بازدید 61
0

شعر زبان در رونمایی از پوستر هجدهمین جشنواره شعر فجر

در مراسم افتتاحیه جشنواره بین‌المللی شعر فجر بار دیگر، علی رمضانی بیان کرد: “وجه مشترک تمام ایرانیان، قابلیت گفت‌وگو به زبان شعر است و این یک حرکت سرشار از خلاقیت و الهام است. از طریق شعر، ما می‌توانیم با یکدیگر گفت‌وگو کنیم و خاطرات جمعی را ساخته و به اشتراک بگذاریم.”

مراسم افتتاحیه هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر

در تاریخ بیست و پنجم دی‌ماه ۱۴۰۲ با حضور علی رمضانی، مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران، دبیر و برخی از اعضای هیئت علمی این دوره از جشنواره، شاعران و مسئولان استان گیلان، توسط روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران در تالار مرکزی رشت برگزار شد.

در این مراسم، علی رمضانی اظهار داشت:

“با توفیق، تصمیم گرفتیم که هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر و محافل آن را در شهر رشت آغاز کنیم. این محافل به بازتولید فضای ادبی در استان‌ها کمک می‌کنند و این فضاها را به صدر توجهات قرار می‌دهند و مردمان ایران را با شاعران فعال در استان‌ها آشنا می‌کنند.”

وی با قدردانی از علیرضا قزوه، دبیر هجدهمین دوره جشنواره بین‌المللی شعر فجر ادامه داد: “آقای قزوه خود جشنواره بین‌المللی شعر فجر را تأسیس کرده و دبیری دوره نخست آن را نیز بر عهده داشته است. در این هجدهمین دوره نیز وی به عنوان دبیر فعالیت خواهد کرد و برنامه‌های جدیدی را برای جشنواره تدارک دیده است تا رونق جدیدی به آن ببخشد.”

علی رمضانی ادامه داد: “امیدوارم مجموعه فعالیت‌هایی که در این روزها در سراسر کشور در حال برگزاری است، به شاعران عزیز کمک کند تا بیشتر شناخته شده و شعرهایشان در سراسر کشور شنیده شود. خانه کتاب و ادبیات ایران با برگزاری این جشنواره و اهدای جایزه ادبی جلال آل احمد، به عنوان دوبال رشد جریان‌های شعری و داستان نویسی در کشور، به رونق شعر و داستان کمک می‌کند و با همکاری انجمن‌های استانی و ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها، چراغ این حوزه‌ها را بهتر روشن می‌کند.”

مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران در بخشی دیگر از سخنان خود، با اشاره به اهمیت شعر در خاطره جمعی ایرانیان، اظهار داشت: “شعر بخشی جدایی‌ناپذیر از خاطره جمعی ما ایرانیان است. خاطره‌هایی که در دوران‌های مختلف به آنها رجوع می‌کنیم و از آنها الهام می‌گیریم، در حوزه شعر قرار دارد. زبان شعر جنبه مشترکی است که همه ایرانیان از آن استفاده می‌کنند و این یک حرکت آفرین و الهام‌بخش است. از طریق شعر می‌توانیم گفت‌وگو کنیم، خاطره جمعی را بسازیم و موجبات حرکات بین‌المللی را فراهم کنیم.”

در این مراسم، پوستر هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر که توسط استاد مسعود نجابتی طراحی شده بود، رونمایی شد. همچنین، علیرضا قزوه و تعدادی از شاعران ملی و گیلانی از جمله رضا اسماعیلی، علی داوودی، جلیل واقع طلب، احمد خدادوست، مرتضی عابدپور لنگرودی، رضا نیکوکار و رقیه آزادنیا، شعر خوانی کردند.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

shafiei

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *